Online mBank za nulu už je tu

Kateřina Štíchová
29. 11. 2007 6:00
Polská internetová banka láká na služby bez poplatků

Praha - Nová generace bankovnictví prý přišla do Česka. Odnož polské mBank začala na začátku týdne nabízet své služby za 0 korun.

"Vyzkoušejte, že to nic nestojí" - to je slogan, který bude provázet její reklamní kampaň a který také přesně vystihuje, to, čím chce mBank nalákat podle slov svých představitelů do roku 2010 až 160 tisíc klientů do svých řad.

Její základní služby jsou zdarma. Do jejich výčtu patří momentálně běžný účet s platební kartou, elektronickými výpisy a dvěma kanály přímého bankovnictví internet a telefon bankingem. Další v nabídce za nulu je spořící účet s platební kartou a hypotéka.
Prostě jednoduchost a dostupnost.

Při porovnání s konkurencí na trhu cenově rozhodně obstojí. Nabídka, se kterou mBank přichází, dává klientům možnost rapidně snížit náklady za využívání bankovních služeb. Na rozdíl od většiny bank nabízejících paušální balíčky, se mBank snaží předložit model nejlevnějších služeb na trhu.

Bezplatný produkt mBank Největší konkurent
mKonto s platební kartou a internetbankingem  eKonto, Raiffeisenbank*
spořící účet eMax s platební kartou ING konto, Citi konto Citibank, Účet pravidelného spoření GE Money Bank
bezplatné výběry z bankomatů v zahraničí Holiday karta s výběry v zahraničí za 29 Kč od Volksbank
všechny pohyby na účtu provedené elektronicky zdarma konto Genius Akctive GE Money Bank, balíčková konta u Komerční banky, ČSOB, UnicreditBank

Pozn: *při splnění podmínek, zdroj: banky

Rozhodně například ve spořícím účtu eMAX roste velký konkurent doposud ojedinělé nabídce ING Bank. Její konto s úrokovou sazbou 2,5 procenta a bez poplatků bude nyní soupeřit s 3 procenty vedením a platební kartou zdarma od mBank.

Konkurovat ostatním je čím

Těžkou hlavu by si mohly začít dělat i další banky. Bezplatné služby nabízejí jen málokdy, ovšem kvalita služeb je zatím neporovnatelná. mBank svým klientům vydá platební karty az v polovině prosince. Do konce roku by měla začít nabízet i spotřebitelské úvěry a v roce 2008 rozšíří produkty ještěš o investice nebo pojištění.

Foto: mBank
Internetová mBank spustila v neděli své služby

Nejčastěji je internetová mBank srovnávána s eBankou, která se nyní spojuje se svým vlastníkem Raiffeisenbank.Jenže ta si před několika lety vylámala zuby právě na tom, že se chtěla stát virtuální online bankou s minimem poboček, fungující 24 hodin, 7 dní v týdnu, což jako jediná z českých bank splňuje a platby při zadání dnes účtuje ještě pár vteřin před půlnocí s aktuálním datem. A jako jediná donedávna poskytovala online půjčky či investice. Teď jí ostatní začínají dotahovat. naposled to byla Komerční banka, která začala poskytovat úvěry bez návštevy pobočky. Více ZDE.

"Konkurenci samozřejmě pečlivě sledujeme a respektujeme, nicméně vstupu mBank na český trh se neobáváme," říká Tomáš Kofroň, mluvčí eBanky a Raiffeisenbank.

Foto: Ludvík Hradilek, Aktuálně.cz

"Podle dosavadních informací chce mBank konkurovat především cenou a předpokládáme tak, že se zaměří spíše na klienty jiných bank. Internetové bankovnictví Raiffeisenbank a eBanky je podle celé řady ocenění nejlepší na českém trhu, navíc díky účtu eKonto mohou klienti základní služby rovněž získat zdarma," dodává.

Výjimka? Možná...

"mBank znamená maximální výhody a pohodlí v oblasti osobních financí. Nejlepší ceny produktů a finančních služeb a jedinečnou kvalitu. Cílem mBank je umožnit veškeré operace s osobními financemi na jednom místě," vysvětluje Sławomir Lachowski, předseda představenstva BRE Bank SA, jejíž je mBank maloobchodní součástí, autor koncepce a tvůrce mBank.

"Jediné heslo a přihlašovací jméno umožní přístup k integrované bankovní, investiční a pojišťovací nabídce. Klient může svobodně a bez zbytečných poplatků a provizí převádět prostředky mezi účty, vklady a fondy, sledovat stav zadlužení, splácet úvěry a nakupovat po internetu. Navíc bude mít přístup k online nabídce pojistných produktů bez nutnosti hradit provizi zprostředkovatelům,"dodává Lachowski.

mBank nabízí možnost podobně jako Citibank, že úvěrovou smlouvu doveze kurýr k podpisu klientovi kamkoli si bude přát, ačkoli tvrdí, že je jediná.

Dalším místem, kde lze snadno a rychle účet založit nebo s ním provádět jakékoliv operace jsou mKiosek  nebo Finanční centrum mBank. To je momentálně jediné v Praze, ale do konce příštího roku otevře 12 finančních center a 18 mKiosků.

Foto: Aktuálně.cz
Banky tu mají vyšší náklady i poplatky říká odborník

"Servis mBank odlišuje od internetových stránek jiných finančních institucí nejen vysoce funkční transakční servis, ale také rozvinutý informační servis zaměřený na komunitu. Při realizaci svého poslání v informační oblasti mBank jednoduchým a přehledným způsobem prezentuje plnou nabídku společně se sazebníkem poplatků a provizí. V komunitní části mBank zahajuje otevřený dialog s Klienty zpřístupněním mFóra, blogu a přizváním Klientů do mRady, jejímž úkolem je kritické vyhodnocování běžné činnosti a iniciování změn odpovídajících preferencím Klientů" dodává Sławomir Lachowski.

POROVNÁNÍ SLUŽEB INTERNETBANKINGU mBank a eBanky

Služba mKonto od mBank eKonto od eBanky
Vedení internetbankingu 0 Kč 0 Kč
Dostupnost na různých prohlížečích Ano Ano
GSM Banking pro zabezpečené SMS Ne Ano
Nastavení inkas a SIPO Ne Ano
Změna nastavení platební karty (zamykání, limity, aj) Ne Ano
Investování online Ne Ano
Vkladový produkt (spořící účet, termín.vklad) Ano Ano
Úvery online Ne Ano
Zabezpečení internetbankingu - volba ověření autentizace Ne Ano, 3 varianty
Přihlášení do aplikace jméno a heslo jméno a jeden za tří prostředků
Podepisování aktivních transakcí nezabezpečená autorizační SMS jeden ze 3 prvků

Zdroj: banky

Plány mBank v Česku

mBank chce v Česku a na Slovensku investovat dohromady 29 milionů eur, tedy zhruba 800 milionů korun. Podle ředitele BRE Bank Sławomira Lachowského by se v Čechách měla mBank do zisku dostat v roce 2012.

V té době by její portfolio půjček mělo dosahovat 840 milionů eur a na vkladech by měla mít asi 219 milionů eur. Do konce roku 2010 by pak mBank ráda měla v ČR 160 tisíc klientů.

BRE Bank v Čechách působí na základě tzv. evropského pasu, je proto plnohodnotným účastníkem českého bankovního provozu a má stejná práva a povinnosti jako české banky včetně standardního zajištění financí klientů. mBank je pod jménem BRE Bank S. A. oficiálně zapsána v seznamu bank, které jsou účastníky tuzemského mezibankovního platebního systému s identifikačním číselným kódem 6210.

 

Právě se děje

Další zprávy