Super drahou dovolenou si dopřály stovky Čechů

Hana Vorlíčková
18. 1. 2008 20:15
Luxus - to znamená třeba vlastní kuchař v Karibiku
Foto: Jiří Jelínek

Praha - Chcete si během své dovolené užívat naprostý klid a bezchybný servis? Najměte si malý ostrov ve Francouzské Polynesii. Pokud nebudete nároční a spokojíte se s místním kuchařem a personálem, bude vám na týden stačit něco kolem dvou milionů korun pro dvě osoby.

"Takové požadavky klientů skutečně přijímáme. A nejsou ojedinělé," říká Dan Plovajko, mluvčí cestovní kanceláře Fischer.

To potvrzují i zástupci dalších cestovních kanceláří. Podle nich odjelo v uplynulém roce na týdenní dovolenou v ceně od 300 tisíc korun na osobu několik stovek Čechů.

Zájem roste - budou katalogy

Například s CK Fischer to bylo 289 klientů, služeb konkurenčního Čedoku využila asi stovka lidí a na společnost Marco Polo se obrátilo v uplynulém roce s privátními požadavky něco mezi 250 až 300 klientů.

Foto: Jiří Jelínek
Souvislosti:
Nová hranice luxusu o dovolené? 10 tisíc eur za týden

Cestovních kanceláří, které jsou v Česku schopny zajistit cestovní VIP servis, je ale více.

"Zájem lidí o luxusní dovolenou roste. Poptávka je dokonce tak vysoká, že jsme se rozhodli připravit speciální katalog pro VIP klientelu. Měli bychom s ním vyjít ven asi na podzim tohoto roku," říká Jiří Jelínek, generální ředitel CK Fischer.

Zdaleka ale nebude první, kdo takový katalog svým klientům nabídne. Obdobný má třeba Čedok.

Některým klientům ale nestačí ani nabídka z VIP katalogu. Jejich požadavky jsou totiž mnohonásobně vyšší. "Zařizovali jsme například pobyt ve vile v Indii s pronájmem privátního hřiště na sloní polo," uvádí Martin Lehký, výkonný ředitel společnosti Senator Travel.

Podobně netradiční přání zná i CK Fischer. "Loni chtěl náš zákazník obeplout Jižní Ameriku kolem Mysu Horn. Při zpáteční cestě ještě strávil část dovolené v Karibiku. Zájezd pro jeho rodinu tak vyšel na téměř tři miliony korun," říká Plovajko.

Servis musí být

"Způsob prodeje takovýchto dovolených je odlišný od běžného prodeje zajezdů. VIP klient nechodí do pobočky cestovní kanceláře. Pracovníci cestovní kanceláře naopak chodí za ním. Nejprve zjistí jeho představu a následně připraví individuální nabídku," uvádí Jelínek.

"Sestavuje se i vhodný personál, který se bude o takového klienta starat. Jde například o vlastního kuchaře, chůvu, nebo průvodce. Ti ale většinou neletí spolu s klientem. Personálu se zajišťuje standardní letecká přeprava," říká Jelínek.

Foto: Josef Poneš

"Velká část Čechů pak cestuje na luxusní dovolenou na Tahiti, Maledivy, nebo do Spojených arabských emirátů," říká Tomáš Brejcha z Čedoku. Výjimkou není ani pronájem vily s personálem a privátní pláží ve středomoří či na Jadranu.

Řada lidí cestuje na dovolenou v business class, nebo ve First class. Pronajímají se i privátní jety, jachty a helikoptéry.

Na týdenní dovolenou v ceně minimálně 300 tisíc korun odjíždí podle zástupců cestovních kanceláří především majitelé firem, členové top managementu, ale v posledních dvou letech stále častěji i zaměstnanci finančních institucí. A věk? "Měli jsme klienta ve věku dvaceti let stejně jako sedmdesátileté seniory," uvedl Brejcha.

 

Právě se děje

Další zprávy