Sezona eurovíkendů začíná: Paříž za deset tisíc

Pavla Hejlová
8. 9. 2008 16:55
Zájem Čechů o prodloužené víkendy za hranicemi roste

Praha - Sezona letních dovolených se pro letošek pomalu uzavírá. Září a říjen je však ideální dobou pro takzvané eurovíkendy.

Mnoho Čechů totiž právě v této době využívá zbylé volné dny a stráví prodloužený víkend uprostřed babího léta v Paříži nebo třeba v Barceloně.

"Přestože hlavní sezona eurovíkendů teprve začíná, tak je letos opět patrný nárůst zájmu - konkrétně za srpen jsme letos prodali více než dvounásobný počet zájezdů oproti stejnému období v minulém roce," uvádí marketingový manažer agentury Invia Michal Tůma.

Nárůst zájmů o eurovíkendy je podle něj možné sledovat již několik let, a to především díky klesající ceně letenek do evropských měst.

Nejoblíbenější destinace se přitom téměř nemění - vede Paříž, Řím, Benátky nebo Londýn. Češi na kratší pobyt hojně vyrážejí také do Amsterdamu, Barcelony, Madridu a Atén. "Více teď roste poptávka po Pobaltí, Moskvě a Petrohradu," dodává Kateřina Benešová ze Senator Travel.

Pozor na příplatky

Klasický eurovíkend trvá od dvou do čtyř dnů. V základní ceně zájezdu, která se nyní průměrně pohybuje okolo deseti tisíc korun, bývá u cestovek zahrnuta doprava - zpravidla letecká - a ubytování v hotelu.

Je třeba si však uvědomit, že cestovní pojištění ani transfery do hotelu v základní ceně nejsou samozřejmostí a je na vás, zda si je přiobjednáte, nebo zařídíte sami.

Nezbytné je zkontrolovat, zda jsou k ceně uvedeny i letištní poplatky a taxy.

Stejně tak služby jako okružní jízdy, plavby, průvodci či vstupy do divadel či muzeí si musí klient přiobjednat u cestovní kanceláře zvlášť. Druhou možností je pak nákup vstupenek přímo na místě, na kterém se dá často i několik stovek ušetřit.

Největší zájem je o služby na míru

Kvůli příplatkům se cena samotného zájezdu může ve výsledku navýšit až o několik tisíc korun. O kompletní služby je ale přesto značný zájem hlavně mezi staršími lidmi.

Klienti cestovní kanceláře Firo-tour podle ředitelky marketingu a strategie Pavlíny Pešové dávají kompletním programům jednoznačně přednost. "Mají v nich zajištěny transfery, služby českého průvodce a dostatečně bohatý program," říká Pešová.

Naopak mladí Češi si nejčastěji pořídí jen letenku a ubytování a zbytek si zařizují sami.

"Obecně by se dalo říci, že kompletně zařízený zájezd včetně průvodce spíše vyhledávají starší klienti a taktéž klienti, kteří navštěvují danou destinaci poprvé. U opakovaných návštěv převládá individuální zajištění zájezdu, což platí obecně i pro mladší klientelu," doplňuje Tůma.

Vybírat lze dle katalogu i individuálně

Šité na míru většinou bývají i dny, ve kterých se rozhodnete vycestovat. Důvod je prostý - většina cestovek nezajišťuje dopravu na charterových letech, a termíny odletu a příletu proto nejsou dopředu stanoveny. Nízkonákladové aerolinky navíc nabízejí levnější letenky a výhodné slevové akce, rozhodnete-li se vycestovat na vlastní pěst.

"V rámci eurovíkendu je zajišťována doprava na pravidelných letech nízkonákladových dopravců nebo běžných leteckých společností. Z tohoto důvodu je vždy nabídka připravována individuálně a žádný katalog na tento produkt neexistuje," vysvětluje Dan Plovajko, ředitel marketingu a komunikace CK Fischer.

Eurovíkendy z katalogu nabízí například Čedok. "Zájem je především o katalogovou nabídku," dodává ředitel marketingu Čedoku Tomáš Brejcha.

Strávit prodloužený víkend v evropském městě přes cestovní kancelář je na zařizování pohodlné a rychlé. Přesto vychází až o několik tisíc dráž, než když se vám podaří zajistit si ubytování a letenku s několikaměsíčním předstihem sami.

Rozhodnete-li se ale pro výlet například měsíc předem a bez akčních slev aerolinek, rozdíl v ceně bude minimální.

Třídenní zakládaní pobyt:
Destinace Cena (letenka a hotel) Taxy
Paříž od 6990 Kč 3604 Kč
Řím od 6291 Kč 3580 Kč
Barcelona od 7020 Kč 1380 Kč
Kodaň od 7800 Kč 2200 Kč
Moskva od 13 188 Kč ----
Zdroj: Invia.cz
 

Právě se děje

Další zprávy