Na levný zájezd zapomeňte. Last Minute velmi podražily

hpv
14. 7. 2008 0:00
Zájezdů na "Poslední chvíli" ubývá
Foto: Ondřej Besperát

Praha - Chcete letos dovolenou typu "Last Minute" do tříhvězdičkového hotelu? Tak zapomeňte na slevy, které zlevní zájezdy klidně i o třetinu, jak bývalo zvykem. Letos se takové slevy nabízejí již jen výjimečně.

Řada menších cestovních kanceláří v minulosti nabízela dovolené Last minute i se 40procentní slevou. Velké byly opatrnější, přesto však "štědřejší" než letos.

"Ještě před pěti lety byly slevy na zájezdy v poslední minutě nejčastěji 15 až 25 procent. Nyní je to jen deset až 20 procent," potvrzuje Tomáš Brejcha, marketingový ředitel Čedoku.

Dříve týdny, nyní dny

Zkracuje se i doba, po kterou se "Lasty" nabízejí. Dříve to bylo nejčastěji pět týdnů, nyní je to v průměru jeden týden.

Také výběr slevových dovolených je letos minimální. Zájezdy k moři jsou na červenec a srpen téměř vyprodané. "Sehnat čtyř až pětihvězdičkový hotel na 14 dnů v ceně do 50 tisíc korun za osobu je již téměř nemožné," říká Brejcha.

"Výjimkou jsou hotely v Egyptě a Tunisku. Jenže to se jedná o země, kde je v průběhu letních měsíců enormní horko a Češi proto tyto destinace raději preferují v okrajových sezónách," dodává.

Pokud se přece jen čtyř a pětihvězdičkové hotely v nabídce na poslední chvíli objeví, pak jsou to dva až tři dny před odletem. To je i případ cestovní kanceláře Blue Style. "Protože lidé mají nyní o tento typ hotelů vysoký zájem, necháváme je na standardních cenách co nejdéle," říká jeden z prodejců na pražské pobočce Blue Style.

Zájezdy pro chudé?

"Do last minute se tak dostávají především levné hotely, to znamená nejčastěji dvojhvězdy, někdy trojhvězdy," říká Dan Plovajko, mluvčí CK Fischer.

V roce 2003 odjelo na dovolenou typu Last minute přibližně 35 procent klientů cestovních kanceláří. Před dvěmi lety jich bylo mírně přes dvacet procent, a letos by to mělo být podle odhadu čtyř největších cestovek kolem 18 procent.

First poráží Last

Fenomén značky "Last Minute" přinesl do Česka pod názvem "Last Moment" v roce 1996 podnikatel Václav Fischer.

V posledních letech ale mají "Lasty" těžkého konkurenta - zájezdy zakoupené v předstihu. Ty se sice nabízejí klientům již od roku 1998, ale teprve před dvěma lety se u nich objevil zřetelný růst prodejů. Tento rok pak "První minuta" svou rivalku "Poslední" sráží na kolena. V režimu "First minute" byla totiž prodána celá třetina letních dovolených.

 

 

Právě se děje

Další zprávy