Iva Špačková
Aktualizováno 31. 3. 2018 11:27
Agresivní chování a nadávky, porušování pravidel, pohrdání místo úcty či malé zastání u zaměstnavatele. Projděte si deset věcí, které „ženy za pultem“ nejvíc trápí - nejen během předvánoční nákupní špičky.
Rostoucí agresivita zákazníků
Co nejvíc štve zákazníky při nakupování? Po zveřejnění výsledků ankety Aktuálně.cz mezi spotřebiteli nám svůj pohled začali posílat i prodavačky, prodavači či pokladní. Jejich pohled se výrazně liší.
Zaměstnanci obchodů popisují, že se cítí často jako hromosvod, který slouží k odvedení vzteku rozzlobených zákazníků. Prodavači tak při sebemenším problému schytají kritiku nejen za to, co se zákazníkovi nelíbí při nakupování, ale i za všechny křivdy, které si nastřádal za poslední dny v práci či doma. U pokladen přitom často nemají prostor, čas ani dostatek informací k tomu, aby záležitost se zákazníkem urovnali. Kvůli věcem, které mnohdy nemohou ovlivnit, slyší zaměstnanci i sprosté nadávky.
- "Například když přijde na prodejnu v akci určité množství zboží a zákazníci vynadají prodavačkám, že už zboží není. V jednom obchodě zákazník sprostě vynadal prodavačce za to, že mu nechtěla prodat dva kartony mléka v akci - ale ona měla přikázané, že může vydat jen určité množství. Zákazník po ní následně ten karton hodil."
- "Na pokladní si otevře 'hubu' každý… u zubaře by si to nedovolil. Všechny, co ve frontě nadávají, bych posadil za pokladnu, ať ukážou, jak to zvládnou líp," navrhuje jeden z prodavačů, jak toleranci vůči jejich práci zlepšit.
(foto je pouze ilustrační)