Prémiové řeznictví otevírá další pobočku. Zákazník netuší, že je u Agrofertu

David Klimeš David Klimeš
24. 4. 2018 6:54
Prodejny cílí na zákazníky poptávající kvalitnější výrobky. Těch je v Praze čím dál více. Mnozí z nich jsou ale negativně naladění proti premiérovi, někteří dokonce jeho výrobky bojkotují.
První prodejna Pražského řeznictví.
První prodejna Pražského řeznictví. | Foto: Jiří Koťátko

Praha - Agrofert otevírá už čtvrtou pobočku Pražského řeznictví v hlavním městě. Firma vybudovaná současným premiérem Andrejem Babišem, která je nyní ve svěřenském fondu, v roce 2016 vsadila na koncept prémiového řeznictví.

Pražské řeznictví.
Pražské řeznictví. | Foto: Jiří Koťátko

Nejprve na pražských Vinohradech, později přidala další dvě pobočky, nyní otevírá čtvrtou na rušné křižovatce v centru Holešovic. A ani zde nelze na první pohled odhalit, že jste v největším potravinářském impériu Česka.

Během příprav nového obchodu výlohu zakrývaly reklamní tabule, které naopak podporovaly dojem malého, rodinného řeznictví: "Míst, kde se prodává maso, těch najdeš po Praze spoustu, ale jen jedno je to pražské." Ve skutečnosti lze některé výrobky Kosteleckých uzenin a dalších firem Agrofertu najít i v okolních supermarketech.

Pražské řeznictví.
Pražské řeznictví. | Foto: Jiří Koťátko

Jak se síť bude dál po Praze rozšiřovat, mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka nechtěl sdělit: "Nezlobte se, ale vzhledem k vašemu poslednímu textu o Pražském řeznictví považujeme za zcela zbytečné vám cokoli sdělovat. Celý váš minulý článek byl založený na smyšlené a nepravdivé spekulaci. Nikdo z naší firmy nikdy netvrdil, že se nikdo nemá dozvědět, že podnik patří Agrofertu," odpověděl.

Přímo k zákazníkovi

Zákazník ale opravdu netuší, že je "u Babiše". Na stránkách řeznictví najde jen tuto informaci: "Za myšlenkou vytvořit řeznictví, kam Pražané mohou přijít pro nejlepší maso na českém trhu a další speciality, stojí Vít Morkus, pod jehož rukama se zrodila spousta úspěšných řeznictví."

Prodejny cílí na movitější zákazníky poptávající kvalitnější výrobky. Těch je v hlavním městě čím dál více. Mnozí z nich jsou ale negativně naladění proti premiérovi Babišovi, někteří dokonce jeho výrobky bojkotují. V rodinně se tvářícím řeznictví poznáte vztah k Agrofertu maximálně podle lákání na "poctivé uzenky z Kostelce".

Z dalšího obsahu týdeníku Ekonom
Autor fotografie: Economia

Z dalšího obsahu týdeníku Ekonom

  • Odříznuté Česko: Sousední země čekají, až stát dostaví své dálnice k hranicím. Dálniční síť nebude hotová ani do roku 2050
  • Máme nejlepší vzduch v zemi, říká majitel Priessnitzových léčebných lázní Jeseník Michal Gaube. K vedení lázeňské firmy se dostal po více než dvaceti letech, během nichž vystřídal bankovní sektor, sklářství a lesnictví
  • Stát jako firma bez šéfa. Průtahy kolem nové vlády vadí českému byznysu
  • Titanic: Potopené miliony, které vydělaly miliardy
  • Těžké loučení s kubánskou revolucí
  • Organizátoři podvodných konferencí připravují firmy o peníze
  • Slavný americký sporťák šlechtí geny. Ford Mustang se vrací po faceliftu
  • Přes noc nechávám telefon v kuchyni, říká šéf prodejní aplikace Letgo pro střední Evropu Jakub Kováč.
  • Restaurace: Kůzlečí a jehněčí z Hliněné bašty v Průhonicích
  • Portfolio Ekonomu: Opakování je matka investic

Prodejny Pražského řeznictví ani nevlastní Agrofert přímo, ale přes podnik PMU. Ten kdysi vybudoval Pavel Elias, pak ho prodal Babišovi. Podle výroční zprávy za minulý rok PMU spravuje 149 prodejen, především u supermarketů. Za minulý rok dosáhl podnik zisku 21 milionů.

Agrofert tak vedle svých velkoobchodních dodávek do supermarketů zkouší proniknout přímo k zákazníkovi. Vedle zmíněného řeznictví například otevřel síť prodejen hotdogů Parky's, s jejími franšízami se už lze setkat od Liberce po Bratislavu.

Samí fešáci

Pražské řeznictví si na svých stránkách pochvaluje, že roste. Za tři roky otevírá už čtvrtou pobočku. Jeho známosti prý svědčí i zájem médií.

Recepty Pražského řeznictví s komentářem Víta Morkuse lze najít na webu iDnes.cz, server Expres.cz například přinesl text o Pražském řeznictví s titulkem "Boj o české maso: Našli jsme v Praze řeznictví, kde to vždycky vyhrajete." S doporučením: "Pražské řeznictví prodává maso jen od českých řezníků. Navíc vás tam obslouží samí fešáci."

iDnes i Expres patří do skupiny Mafra vlastněné Agrofertem.

 

Právě se děje

Další zprávy