Praha - Příchod nového hráče na český elektronický trh s oblečením budí přinejmenším rozpaky. Po Zalandu a Zootu mohou zákazníci objednávat oblečení z e-shopu About You. Sociální sítě se ovšem plní příspěvky nespokojených zákazníků, kteří na zboží čekali déle, než obchod sliboval, zatímco na infolince jim zaměstnanci e-shopu nebyli schopni poradit. Lidé si navíc stěžují, že některé zboží jim dorazilo poškozené.
Diletantský launch @aboutyoucz a hrozivá podpora level 15leté děti bez znalosti českého jazyka. 😢 | @ABOUTYOUDE it’s time for crisis management. You have a big problem with Czech team. They are not able to handle current situation. Please try to save your brand here. pic.twitter.com/z7Xq3g6ppo
— ⓣⓞⓜⓐⓢ ⓟⓕⓛⓐⓝⓩⓔⓡ 🆚 🌍 (@gizmax) October 18, 2018
E-shop slibuje dodání zboží, které je skladem, během 2-4 pracovních dní. Po vlně kritiky, že lhůty nezvládá, zakázal obchod hodnocení své stránky na Facebooku. Vedle toho také smazal některé příspěvky obsahující fotografie poškozeného zboží.
E-shop About You nabízí zaslání oblečení bez poštovného, funguje na principu, kdy si zákazník objedná více položek a nechá si jen některé. Zbytek zase zdarma vrátí. Podle příspěvků na internetu ovšem lidé čekají na dodání i více než dva týdny, nakoupili tedy ještě před oficiálním spuštěním služby v ČR.
Celý systém kritizovali i někteří čeští blogeři. Zuzeta na svém blogu píše: "Halooo, takže vy víte, že on-line je důležitý a do eventu nasypete miliony, aktuálně promujete nákup přes mobilní aplikaci, a potom na správu stránky najmete studenta, robota nebo úplného idiota? Úroveň příspěvků, od obsahu až po gramatiku, se totiž profesionálovi rozhodně připsat nedá."
Publicista Daniel Dočekal zase na svém webu Pooh.cz zveřejnil několik komentářů, kde správci sociálních sítí odpovídají nespokojeným zákazníkům. Nechybí tykání ani pravopisné chyby.
Po vlně kritiky se představitelé e-shopu na svých facebookových stránkách za problémy omluvili. "V prvních dnech provozu webu www.aboutyou.cz jsme čelili technickým problémům, které způsobily zpoždění objednávek i chybné informace o doručení. Na odstranění problému intenzivně pracujeme. V případě dotazů nám prosím pošlete číslo objednávky prostřednictvím soukromé zprávy. Pevně věříme, že nám zachováte, i přes počáteční nesnáze, přízeň."
Firma se sídlem v Hamburku přišla do Česka po Německu, Rakousku, Švýcarsku, Nizozemsku, Belgii a Polsku. Především na Instagramu vedla před oficiálním zahájením prodeje silnou kampaň.