Češi slevy milují. Přesvědčil se o tom i reportér Aktuálně.cz, když míjel prodejnu Lidl v Ústí nad Labem. Zaujaly ho desítky lidí, kteří se v chladném počasí mačkaly před vchodem.
Lidi přivábily slevy, které Lidl nabízel před tím, než bude prodejna na skoro dva měsíce zavřená. Na jejím místě vyroste prodejna nová. "Slevy dosahují výše až 70-80 % a týkají se mnoha různých výrobků. Největší zájem je o dražší spotřebiče, zahradní techniku a v neposlední řadě i o textil, který je v nabídce zastoupen nejvíce," vysvětluje mluvčí Lidlu Zuzana Holá.
O tom, že Češi neváhají si do fronty stoupnout, svědčí další nedávné příklady. Na konci loňského roku se před nově zrekonstruovanou budovou Národního muzea v Praze tvořily dlouhé fronty jelikož lidé chtěli ještě stihnout bezplatný vstup. Čekací doba se pohybovala mezi hodinou a hodinou a půl. Stejný zájem vyvolává každoročně i oblíbená bezplatná Muzejní noc, přestože vstupné do muzeí či galerií bývá v Česku jen v řádu desetikorun.
Fronty však nejsou výsadou pouze Čechů. Lidé po celém světě například čekají i několik hodin, aby si mohli koupit nejnovější iPhony. V Singapuru lidé i nocovali, aby si mohli telefon koupit jako první.
K "davovému šílenství" došlo i tehdy, když český obchod s elektronikou Alza.cz otevřel svůj první showroom v maďarské metropoli. "Lidé přespávali ve spacácích, a dokonce se nám i poprali," informovala tehdy mluvčí Alzy Patrície Šedivá.