Jste spokojeni s obsluhou? Nová aplikace hodnotí personál

Kristýna Zemanová
5. 8. 2015 14:41
Služba, která zákazníkům umožňuje hodnotit konkrétní zaměstnance restaurace i jiných podniků, je na trhu novinkou.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha – Hosté restaurací, ale také benzinových pump, bank nebo dalších podniků mohou nově hodnotit přímo konkrétní zaměstnance. Umožní jim to nová aplikace Staffino. Podle průzkumu stejnojmenné společnosti mezi zhruba 200 lidmi se totiž téměř polovina Čechů minimálně jednou měsíčně střetne s nepříjemnou obsluhou.

“Majitelé provozů jsou podle průzkumu přesvědčeni, že se s nimi každý může lehce spojit. Zákazníci ale tvrdí přesný opak. Proto jsme jim chtěli dát šanci se s manažery snadno zkontaktovat a pozvednout úroveň služeb,” říká zakladatel projektu Staffino Tomáš Rosputinský.

Různé hodnoticí systémy, kde lidé mohou psát recenze na podniky, už existují – například TripAdvisor, v USA je oblíbený Yelp. V současné době lidé také často píší své připomínky nebo pochvaly přes Facebook. Aplikace, která by umožňovala lidem hodnotit konkrétní zaměstnance, je ale na trhu novinkou.

Služba už přes půl roku funguje na Slovensku, kde ji využívá téměř 600 podniků. Tvůrci by postupně rádi expandovali i do zbytku Evropy a do Spojených států amerických.

Staffino je dostupné na Google play a AppStore, nově bude možné přidávat pochvaly či připomínky také i přes počítač. Pro zákazníky je služba zdarma, platí za ni provozovatelé podniků. Po testovacím provozu přijde na 500 korun měsíčně bez DPH, lepší verze s přehlednými statistikami pak na 1000 korun.

Jak služba funguje? Zákazník restaurace nebo jiné provozovny si v profilu podniku podle fotek najde konkrétního zaměstnance a může mu poslat virtuální poděkování nebo i napsat, co se mu konkrétně líbilo. Jestliže je zákazník se zaměstnancem nespokojený, uvidí případnou kritiku jen manažer podniku – to má chránit personál před přehnanou kritikou.

“Než jsme aplikaci spustili, trochu jsme se báli, co tam lidé budou psát. Přece jenom zákazníci dokážou často být nefér. Za dobu fungování na Slovensku ale bylo 85 procent hodnocení pozitivních. Je to nejspíš i proto, že systém není anonymní, a tak si tam nemůže pod přezdívkou jen tak kdokoliv cokoliv psát,” vysvětluje Rosputinský. Registrace probíhá přes Facebook nebo Google+.

I přesto se personál v řadě případů dívá na aplikaci s nedůvěrou. “První reakce našich číšníků a servírek byla taková, že tam fotku mít nechtějí a že tam lidé budou akorát psát samé stížnosti. Je to ale o tom, jak se jim to vysvětlí. Že pro ně je to naopak možnost, jak být za svou práci oceněn – každý přece rád dostává pochvaly,” říká provozovatel pražské restaurace Oblaca Michal Pagáč.

 

Právě se děje

Další zprávy