Eko tašky zabraly. Na zákazníky se chystají novinky

djl
22. 11. 2007 21:15
Tesco chystá podzimní variantu tašky
Foto: Tesco Stores ČR

Praha - Ekologické tašky slaví úspěch. Obchodní řetězce potvrzují, že si zákazníci v poslední době velmi oblíbili používání tašek šetrných k přírodě.

Společnost Tesco Stores začala s prodejem těchto tašek v srpnu letošního roku a do dnešního dne prodala přes 50 tisíc kusů.

Na základě tohoto úspěchu se společnost rozhodla rozšířit nabídku. Zákazníci si tak budou moci od příštího pondělí zakoupit tašku s dlouhými uchy a obrázky s podzimní tematikou. Cena se i nadále nemění, zákazníci obchodů Tesco ji pořídí za 40 korun.

"I nadále chceme naše zákazníky podporovat v tom, aby nakupovali ekologickou jutovou tašku, a proto jim ji představujeme v novém, neotřelém designu, díky kterému se může stát třeba i módním doplňkem," uvedl Karel Brejcha, nákupční společnosti Tesco.

Ekologie je "trendy"

Poslední dobou se ekologie stává jakýmsi trendem, což dokládá i příklon zákazníků k ekologickým taškám. Stále více lidí dává v obchodech eko taškám přednost i přes to, že jsou jim stále k dispozici igelitové tašky zdarma.

Taška má maximální nosnost 15 až 20 kilogramů a její životnost je až pět let. Po opotřebení ji společnost zákazníkům vymění za novou zcela zdarma. Tím se obchodní řetězec snaží přizpůsobit společenskému trendu a získat si tak přízeň svých zákazníků.

Podle tiskové zprávy společnosti Tesco zákazníci přispějí tím, že namísto čtyř igelitových použijí jednu ekologickou tašku, ke snížení produkce oxidu uhličitého až o osm kilogramů ročně.

Připojují se další

Jen pár dní po Tesku se připojila i společnost SPAR, provozující v Česku supermarkety Interspar. Ta zašla ještě dál a svým zákazníkům nabídla bio tašku, která je vyrobená na bázi bramborového škrobu.

Pilotní projekt prodeje papírových tašek oznámil Ahold, který provozuje řetězce Albert a Hypernova.

Bio taška z bramborové škrobu je k dostání za devět korun.

"Jedná se o pilotní projekt, který potrvá dva měsíce. Pokud se tento projekt osvědčí, tak v nabídce recyklovatelných tašek budeme pokračovat," vysvětluje Libor Kytýr, ředitel komunikace společnosti Ahold Czech Republic.

 

Právě se děje

Další zprávy