Pavla Adamcová
Aktualizováno 29. 1. 2022 7:17
Přechod do digitálního světa je teď sice cílem většiny obchodníků, lidé ale při nákupu touží stále více po lidské empatii. Ukazuje to studie společnosti KPMG, která hodnotí značky devíti odvětví české ekonomiky dle spokojenosti zákazníků. Ta se přitom loni poprvé za čtyři roky nezlepšila. Důvodem může být podle expertů i to, že firmy musely v pandemii zaměřit svou pozornost na jinou část byznysu.
10. Luxor
Síť knihkupectví vznikla v roce 2001 a v současné době má 37 poboček. Palác knih Luxor v Praze na Václavském náměstí je největším knihkupectvím ve střední Evropě.
- Zákazníkům se podle průzkumu zamlouvá, že obchod vedle knih nabízí také široký sortiment souvisejícího zboží a služeb - například papírnictví, hračky nebo kavárnu.
Knihkupectví Luxor rovněž provozuje svůj e-shop. "V současné době covidových zákazů a omezení jsme byli nuceni využívat nákupů v e-shopu s možností odběru dodávkou do domu nebo osobním odběrem na výdejním místě. V obou případech vždy vše proběhlo k plné spokojenosti," zhodnotil službu jeden ze zákazníků v rámci průzkumu KPMG.
Síť knihkupectví Luxor, která je sesterskou společností nakladatelství Euromedia. Naposledy zveřejněná účetní uzávěrka uvádí za roky 2018 a 2019 celkový obrat dvě miliardy korun a výsledek hospodaření za období těchto dvou let se ztrátou 72 milionů korun.