Deset značek, které jsou Čechům nejmilejší. Podívejte se, jak to dokázaly

Iva Špačková Iva Špačková, Klára Čeperová
20. 7. 2017 7:07
Příjemné prostředí, jednoduchá nabídka, srozumitelný ceník, vstřícná a zároveň profesionální i rychlá obsluha. Tak lze shrnout nejdůležitější podmínky, které musí společnost vytvořit, aby si získala přízeň českých zákazníků. Projděte si výsledky průzkumu společnosti KPMG zaměřeného na zákaznické zkušenosti.
Foto: Thinkstock

Metodika průzkumu

Společnost KPMG zkoumala oblíbenost 220 firem v Česku, které vybrala do průzkumu na základě jejich důležitosti na trhu (objem tržeb) a toho, jak jsou zapsány do povědomí zákazníků napříč demografickou strukturou.

Průzkumu se zúčatnilo 5000 lidí a zahrnul firmy z devíti různých odvětví: finančních služeb, potravinových sítí, nepotravinových maloobchodních řetězců, cestování, zábavy, restaurací a rychlých občerstvení, dodávky elektřiny a vody, telekomunikací a logistiky.

K hodnocení zákaznické zkušenosti využila KPMG takzvanou metodu Nunwood, která se používá v USA nebo Austrálii. Ta rozděluje přístup firmy k obsluze zákazníků do šesti pilířů: personalizace (aby člověk cítil, že je pro firmu důležitý a váží si ho), integrita (důvěra ve správné hodnoty firmy, které nestojí jen na zisku), očekávání (musí se naplnit, nebo v lepším případě překonat), řešení problémů (dobře zvládnutá reklamace), čas a úsilí (rychlost obsluhy) a empatie (schopnost se vcítit do potřeb zákazníka). Z odpovědí pak KPMG vyčíslila index spokojenosti.

Podívejte se na deset nejlépe ohodnocených firem.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Odložení OH v Tokiu přijde organizátory na 1,9 miliardy dolarů

Odložení olympijských her v Tokiu kvůli koronavirové pandemii bude pro pořadatele představovat dodatečné náklady ve výši zhruba 1,9 miliardy dolarů (41,6 miliardy korun). Uvedla to japonská média s odkazem na své zdroje v organizačním výboru.

Pořadatelé už dříve sdělili, že upravený rozpočet olympijských her zveřejní v prosinci po sečtení dodatečných nákladů. Původně se počítalo s tím, že gigantická sportovní akce bude stát zhruba 13 miliard dolarů (284 miliard korun). Mezinárodní olympijský výbor a japonské vláda musely kvůli globální zdravotní situaci odložit OH plánované na letošní léto na 23. července až 8. srpna 2021.

Dodatečné náklady organizátorů zahrnují mimo jiné platby za zablokování stadionů a dalších sportovišť pro nový termín, náklady na dopravu či zaplacení pracovníků. Nejsou v nich však započítány prostředky na plánovaná opatření proti šíření koronaviru, která by měla uhradit japonská vláda.

Alespoň část dodatečných nákladů hodlají pořadatelé pokrýt úspornými opatřeními v 52 oblastech ve výši zhruba 283 milionů dolarů (6,5 miliardy korun), jež představili v říjnu. Organizátoři chtějí mimo jiné snížit počet funkcionářů na hrách, menší mají být výdaje na výzdobu sportovišť, nepočítá se s ceremoniály v olympijské vesnici a před slavnostním zahájením. Mělo by se ušetřit na dopravě využitím menšího počtu vozidel.

Zdroj: ČTK
Další zprávy