Deset značek, které jsou Čechům nejmilejší. Podívejte se, jak to dokázaly

Iva Špačková Iva Špačková, Klára Čeperová
20. 7. 2017 7:07
Příjemné prostředí, jednoduchá nabídka, srozumitelný ceník, vstřícná a zároveň profesionální i rychlá obsluha. Tak lze shrnout nejdůležitější podmínky, které musí společnost vytvořit, aby si získala přízeň českých zákazníků. Projděte si výsledky průzkumu společnosti KPMG zaměřeného na zákaznické zkušenosti.
Foto: Thinkstock

Metodika průzkumu

Společnost KPMG zkoumala oblíbenost 220 firem v Česku, které vybrala do průzkumu na základě jejich důležitosti na trhu (objem tržeb) a toho, jak jsou zapsány do povědomí zákazníků napříč demografickou strukturou.

Průzkumu se zúčatnilo 5000 lidí a zahrnul firmy z devíti různých odvětví: finančních služeb, potravinových sítí, nepotravinových maloobchodních řetězců, cestování, zábavy, restaurací a rychlých občerstvení, dodávky elektřiny a vody, telekomunikací a logistiky.

K hodnocení zákaznické zkušenosti využila KPMG takzvanou metodu Nunwood, která se používá v USA nebo Austrálii. Ta rozděluje přístup firmy k obsluze zákazníků do šesti pilířů: personalizace (aby člověk cítil, že je pro firmu důležitý a váží si ho), integrita (důvěra ve správné hodnoty firmy, které nestojí jen na zisku), očekávání (musí se naplnit, nebo v lepším případě překonat), řešení problémů (dobře zvládnutá reklamace), čas a úsilí (rychlost obsluhy) a empatie (schopnost se vcítit do potřeb zákazníka). Z odpovědí pak KPMG vyčíslila index spokojenosti.

Podívejte se na deset nejlépe ohodnocených firem.

 

Právě se děje

před 6 minutami

Španělské fotbalistky vstoupily do stávky, podpořil je Griezmann

Španělské prvoligové fotbalistky vstoupily v sobotu do stávky. Dva zápasy musely být odloženy, poté co hráčky splnily svou hrozbu z října. Fotbalistky se snaží o vyjednání nové kolektivní smlouvy s kluby, podpořila je i hvězda Barcelony Antoine Griezmann.

Fotbalistky si stávku odhlasovaly drtivou většinou na shromáždění 23. října. Poté, co ani další jednání nevedla k zažehnání sporu, ohlásila hráčská asociace AFE, jež zastupuje muže i ženy, v sobotu začátek stávky. "Dnes říkáme my fotbalistky dost!" uvedla na videu asociace reprezentační brankářka Mariasun Quiňonesová se San Sebastianu.

Svým kolegyním poslal slova povzbuzení francouzský mistr světa Griezmann, jenž hraje ve Španělsku celou profesionální kariéru. "Kamarádky z ženského fotbalu, které stávkují za svá práva, mají mou plnou podporu. Hodně štěstí!" napsal na twitteru bývalý hráč San Sebastianu a Atlética Madrid, jenž od letoška působí v Barceloně.

Fotbalistky požadují po klubech zvýšení minimální roční mzdy z 16.000 eur (přes 400.000 korun) na 20.000 eur (přes 500.000 korun). Největším problémem byla nicméně dohoda ohledně platů při částečném úvazku - hráčky chtěly minimálně 75 procent z plného profesionálního úvazku (12.000 eur), kluby byly ochotny jednat maximálně o 50 procentech (8000 eur).

Ve španělské lize hraje 16 týmů, ale jen několik je plně profesionálních. K nejúspěšnějším klubům patří podobně jako mezi muži Barcelona a Atlético Madrid. Real Madrid bude mít svůj ženský tým od příští sezony.

Ženský fotbal zažívá ve Španělsku boom od roku 2015, kdy se národní tým poprvé představil na mistrovství světa. Do ženského fotbalu začali poté proudit sponzoři a výrazně se zvýšil mediální zájem. Na zápas žen Atlética proti Barceloně přišlo v minulé sezoně na stadion Wanda Metropolitano přes 60 tisíc diváků.

Další zprávy