Metodika průzkumu
Společnost KPMG zkoumala oblíbenost 220 firem v Česku, které vybrala do průzkumu na základě jejich důležitosti na trhu (objem tržeb) a toho, jak jsou zapsány do povědomí zákazníků napříč demografickou strukturou.
Průzkumu se zúčatnilo 5000 lidí a zahrnul firmy z devíti různých odvětví: finančních služeb, potravinových sítí, nepotravinových maloobchodních řetězců, cestování, zábavy, restaurací a rychlých občerstvení, dodávky elektřiny a vody, telekomunikací a logistiky.
K hodnocení zákaznické zkušenosti využila KPMG takzvanou metodu Nunwood, která se používá v USA nebo Austrálii. Ta rozděluje přístup firmy k obsluze zákazníků do šesti pilířů: personalizace (aby člověk cítil, že je pro firmu důležitý a váží si ho), integrita (důvěra ve správné hodnoty firmy, které nestojí jen na zisku), očekávání (musí se naplnit, nebo v lepším případě překonat), řešení problémů (dobře zvládnutá reklamace), čas a úsilí (rychlost obsluhy) a empatie (schopnost se vcítit do potřeb zákazníka). Z odpovědí pak KPMG vyčíslila index spokojenosti.
Podívejte se na deset nejlépe ohodnocených firem.