Den dopravy zdarma se blíží. Českým e-shopům nově konkuruje také Amazon

Jana Králová
8. 11. 2016 9:56
Pátý ročník Dne dopravy zdarma proběhne od poledne 15. listopadu do poledne 16. listopadu. Tuzemským e-shopům bude letos výrazněji než dříve konkurovat i světová jednička Amazon.com. Začala totiž nabízet dopravu zdarma do České republiky při objednávce za alespoň 39 eur.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Ondřej Besperát

Praha – Češi opět mohou ušetřit na dopravě při předvánočním nákupu v e-shopu. Pátý ročník Dne dopravy zdarma proběhne od poledne 15. listopadu do poledne 16. listopadu. Akci organizuje porovnávač Heureka.cz.

Do loňského ročníku Dne dopravy zdarma se zapojilo dosud rekordních 1546 e-shopů, jejich obrat přesáhl 211 milionů korun. Letos se zatím přihlásilo přes tisíc obchodů, ale Heureka věří, že jich nakonec bude ještě více než minule. Průběžně doplňovaný seznam je k dispozici na adrese Dendopravyzdarma.cz.

„Všechny e-shopy zapojené do akce budou v jejím průběhu označeny ikonkou Doprava zdarma. Zapojit se mohou pouze obchody s certifikátem Ověřeno zákazníky, takže se zákazníci při nákupu nemusí ničeho obávat,“ říká Jan Kriegel z portálu Heureka.cz.

Mezi největší zúčastněné e-shopy letos patří Mall.cz, který nyní patří stejnému majiteli jako Heureka a je dvojkou na tuzemském trhu. Nechybějí ani Kasa.cz, Euronics, T.S. Bohemia, Mironet nebo Datart. Partnerem akce je i letos doručovací společnost DPD.

Minimální výše objednávky je 300 korun, na hmotnosti nezáleží. Inspirací pro Den dopravy zdarma byl Freeshippingday.com, který vznikl ve Spojených státech.

Při rozhodování o výběru e-shopu vyhledává dopravu zdarma 53 procent lidí, ukázal průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Pro 52 procent lidí je pak důležitá dostupnost zboží skladem.

„Cena je zcela zásadním atributem pro výběr e-shopu u 51 procent zákazníků, 60 procent z nich ale za stejně důležité považuje, aby obchodník nabízel přehledné a kompletní informace o produktu,“ upřesňuje šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Letošní rok opět přinese e-shopům rekordní tržby. Oproti loňsku jsou zatím každý měsíc vyšší zhruba o pětinu až čtvrtinu. Heureka odhaduje, že loni utržily tuzemské e-shopy 81 miliard korun a jejich podíl na maloobchodu dosáhl 8,1 procenta. Letos by se tržby měly přiblížit 100 miliardám.

Dne dopravy zdarma pořádaného Heurekou se stejně jako v předchozích letech nezúčastní největší tuzemský e-shop Alza.cz, který nabídl vlastní akci s prakticky stejným obsahem – loni trvala tři dny. Právě Alza navíc letos ukončila spolupráci s Heurekou kvůli tomu, že porovnávač se stal součástí stejné skupiny jako Mall.cz.

Tuzemským e-shopům bude letos výrazněji než dříve konkurovat i světová jednička Amazon.com. Začala totiž nabízet dopravu zdarma do České republiky při objednávce za alespoň 39 eur (tedy něco nad 1000 korun). Nabídku lze využít na německé verzi stránek, v českém jazyce zatím Amazon nefunguje. Doprava zdarma se však týká jen „standardní doby dodávky“, která trvá čtyři až osm pracovních dnů. Kdo chce mít zboží za dva až tři dny, musí si připlatit.

 

Právě se děje

Další zprávy