Další vzpoura: Z Tesca zmizela Pepsi i brambůrky Lays

Tereza Holanová Tereza Holanová
10. 1. 2012 10:40
Společnosti se nedohodly na ceně, PepsiCo přestala dodávat do Tesca své zboží
Foto: Martin Šťastný

Praha - Proti politice obchodních řetězců v Česku se bouří další potravinářská společnost. Tentokrát se jedná o PepsiCo, která vypověděla poslušnost prodejnám Tesco. Informovaly o tom Lidové noviny.

Z regálů Tesca zmizely nápoje Pepsi, Mirinda, ledové čaje Lipton, ale také brambůrky Lays.

PepsiCo se tak bouří proti nízkým výkupním cenám, s nimiž nesouhlasí. O jakou výši cen se přesně zástupci obou společností přou, není jasné, Olga Tóthová ale označila podmínky řetězce za vydírání.

Jednání zatím probíhají

PepsiCo zastavila Tescu dodávky již v září loňského roku, smlouvu ale ještě oficiálně nevypověděla. "Řeší se to telefonicky. Nyní probíhají jednání, doufáme, že se brzy dohodneme," řekla Tóthová.

Mluvčí skupiny Tesco Eva Karasová potvrdila, že jednání s PepsiCo o obnovení dodávek probíhají. Více ale uvést nechtěla.

PepsiCo není první firmou, která s praktikami maloobchodních řetězců nesouhlasí. Společnost Danone, která dodává na český trh především mléčné výrobky, na počátku ledna informovala, že přestává dodávat zboží prodejnám Kaufland.

S Kauflandem přerušil spolupráci také výrobce cukrovinek Ferrero Rocher.

Potraviny zdražují, brání se výrobci

Jak Lidové noviny připomínají, dodavatelé se kvůli zdražení potravin a všeobecnému růstu cen komodit snaží tlačit na růst cen, za které prodávají. Řetězce ale naopak vyžadují co nejnižší výkupní ceny, aby mohly na levné zboží přilákat co nejvíce lidí.

Obě strany si pak mnohdy navzájem dělají naschvály. Dodavatelé, kteří zásobují obchodníky klíčovými produkty, občas vyrukují s požadavkem okamžitého navýšení cen, přestože podle smlouvy se tak může stát až za několik měsíců. Naopak řetězce vyžadují, aby dodavatelé přispívali na jejich marketingové akce a slevy.

Čtěte také:
Kauflandu dochází jogurty od Danone, firmy se nedohodly
Víno s vodou a párky z kostí. To nakupujete v obchodech
Soutěž od Tesca o 10 tisíc je falešná, varuje řetězec

"Tlak na zvýšení cen ze strany dodavatelů je logický. Rostou jim náklady a klesá marže," myslí si Zdeněk Juračka, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu.

"Řetězce nejsou démoni, co si každý vybojujeme, to máme," komentuje naopak generální ředitel společnosti Emco Zdeněk Jahoda.

 

Právě se děje

Další zprávy