Žebříček svátků podle útrat v obchodech: V Česku se naplno usadily importované oslavy

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
11. 11. 2019 6:03
Utratí Češi více za Silvestra, Mikuláše, nebo Vánoce? Aktuálně.cz porovnalo čísla od prodejců a analytiků a sestavilo žebříček nejvýdělečnějších svátků v Česku. Vyplývá z něj, že na špici se jednoznačně drží česká tradice. Obchodníci ovšem druhým dechem dodávají, že po prvotní skepsi obliba svátků importovaných ze zahraničí mezi lidmi roste a jsou za ně ochotni dávat stále více peněz.
Foto: iStock

3. Velikonoce: 1100 korun na hlavu

Průzkum společnosti Ipsos pro prodejny Albert loni ukázal, že Češi za velikonoční nákupy utratí v průměru 1140 korun. Celkem tento svátek stojí přibližně 9,6 miliardy za všechny obyvatele Česka.

Pro většinu prodejců oslovených Aktuálně.cz jsou právě Velikonoce druhým nejvýdělečnějším svátkem v roce - a překonávají tak Silvestr. "Podobně jako Vánoce spojené s úklidem a výzdobou domů, zahrad a někde i s pořizováním dárků od beránka. Tradiční je i jídelníček, který se neobejde bez jehněčího, telecího, kůzlečího nebo vepřového masa, uzeného, nádivky, klobás, dále vajec, másla, cukru a také 'pomlázky'," vypočítává za obchodní řetězec Globus Rita Gabrielová.

"Velikonoce jsou současně i rodinnou oslavou a příležitostí k setkání, kde má své místo i alkohol, sladkosti, dorty apod. Velikonoční nákupní košík je podobně bohatý jako ten vánoční, a proto je příprava Velikonoc druhou nejnáročnější sortimentní a logistickou akcí celého roku," dodává Gabrielová. Podobně tento svátek vnímá i řetězec Kaufland.

 

Právě se děje

Další zprávy