Praha - Nejdůležitějšími kritérii při výběru nového auta jsou spotřeba a značka vozu. Vyplývá to z ankety GE Money Auto mezi 500 obyvateli České republiky.
Nízkou spotřebu uvedlo jako nejdůležitější hledisko 18 procent lidí, značku vozu 16 procent. Pro 13 procent lidí je hlavní poměr mezi cenou a výkonem, pro dalších 12 procent pak prostornost vozu a pro 11 procent lidí jeho vzhled.
Kritéria se významně liší mezi muži a ženami. "Zatímco pro ženy je nejdůležitější značka vozu, případně vzhled a design, muži myslí ekonomicky a rozhodují se podle spotřeby automobilu," říká Markéta Dvořáčková, mluvčí GE Money Auto.
Pro pět procent dotázaných žen je dokonce nejdůležitějším parametrem barva vozu,
Každý desátý muž se rozhoduje podle výkonu a rychlosti automobilu. Rychlosti přikládají největší význam muži ve věku 18 až 29 let, kteří také podle dlouhodobých statistik patří mezi nejnebezpečnější řidiče. "Někteří mladí řidiči vybírají také podle toho, jak by se vůz líbil ženám," dodává Dvořáčková.
Do garáže, nebo hned za kamarády?
Co Češi udělají hned po koupi nového auta jako první? Podle ankety to závisí hlavně na věku řidiče.
Zatímco každý třetí řidič ve věku 56 a více let by jel auto rychle schovat do garáže, lidé ve věku 18 až 29 let by se nejprve jeli s novým autem pochlubit kamarádům a známým.
Čtěte také: Special končí po 50 letech. Lidé už ho nekupují ČOI hledá novou firmu na rozbory pohonných hmot Daňové úniky: Obchod s pohonnými hmotami zpřísní |
"Celá čtvrtina řidičů chce nové auto ihned po zakoupení prověřit nějakou delší vyjížďkou," říká Dvořáčková.
Anketa také zjišťovala, koho by čeští řidiči v novém autě svezli jako prvního. Nejčastěji by to byl partner (36 %), rodina (29 %) či kamarád (23 %). Zajímavé je, že každý sedmý muž by v novém autě nesvezl nikoho a raději by si vychutnal jízdu sám.
Podívejte se: Světové auto roku 2010