Praha - Komerční banka jako druhá po eBance začne poskytovat online úvěry. Kompletní vyřízení spotřebitelského úvěru a zpracování žádostí o kreditní kartu on-line přes internet odstartuje zítra 24. listopadu pro všechny uživatele internetového bankovnictví Mojebanka.
Zatím totiž bylo pouze možné jako u ostatních bank vyplnit žádost po intenetu a smlouvu podepsat na pobočce banky.
Opravdu po síti bez návštěvy pobočky
V případě spotřebitelského úvěru bude možné celý proces žádosti provést bez jediné návštěvy pobočky. Klient KB v internetovém bankovnictví Mojebanka vyplní žádost a po jejím schválení budou požadované peníze připsány přímo na běžný účet.
U kreditní karty pobočka neodpadá. Bude nutné ji navštívit. "Cesta na pobočku je nutná z důvodu bezpečnosti," vysvětluje Zuzana Čepelková z tiskového oddělení KB. "Klient si kreditní kartu na pobočce proto musí osobně vyzvednout."
Spotřebitelské úvěry zatím v Česku poskytuje pouze Raiffeisenbank na svém eKontě a eBanka svým stávajícím klientům. Podmínkou však je, aby žadatel měl u banky veden účet minimálně 6 měsíců. Zažádání o úvěr a načerpání peněz na účet u eBanky trvá několik málo minut. Jako podpis na smlouvě banka akceptuje elektronický podpis klienta. Stejný princip funguje i u majitelů eKonta.
Jak půjčka online funguje
Uživatelům internetového bankovnictví se zobrazí v aplikaci tlačítko "Půjčit / Pořídit on-line" a vyplní žádost o úvěr. Aktuální stav vyřízení žádosti může klient sledovat v novém menu "Úvěrové obchody". V něm najde všechny smlouvy spojené s úvěrovými produkty.
"Novou funkci aplikace Moje banka uvidí nejprve klienti, kteří již prošli scoringem banky. V menu internetového bankovnictví mají již dnes odkaz s personalizovanou nabídkou úvěrových produktů. U ostatních klientů se zobrazí nová nabídka v březnu příštího roku," uvedl vedoucí pro přímé bankovnictví Komerční banky Mojmír Prokop.
Internetové bankovnictví Komerční banky využívalo ke konci října více než 420 tisíc klientů.