Dvojí metr na klienty končí. Banka zruší poplatek všem

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
13. 1. 2014 7:30
Nesmyslný poplatek u nás nechceme, lákala Equa bank nové klienty. Těm starým ho účtovala.
Foto: Jan Langer

Praha - Lákání nových klientů na výhodu, kterou přitom firma svým dosavadním zákazníkům nenabízí, je poměrně častým a kritizovaným marketingovým trikem. Málokdy se ale objeví v takové podobě, jako nyní předvedla Equa bank.

Platit měsíční poplatek za vedení úvěrového účtu je nesmyslné, říká potenciálním klientům v kampani, kterou odstartovala minulý týden. Kdo odejde od konkurence, nemusí proto sporný poplatek u Equa bank platit a ušetří. Banka se ale přitom nezmínila, že svým stávajícím klientům tento poplatek, kvůli němuž se v Česku vede rozsáhlá právní bitva, nadále účtuje - byť jen u hypoték a u smluv uzavřených do dubna 2013.

Poté, co se o rozpor začal zajímat i online deník Aktuálně.cz, banka uvedla, že stopadesátikorunový poplatek za vedení úvěrového účtu od února ruší. Nejenže jej nebude stávajícím klientům účtovat, ale navíc jim jej vrátí.

„V blízké době se chystáme našim klientům s hypotečním úvěrem, kteří tento poplatek platí, oznámit, že jim ho od 1. února přestaneme účtovat a zaplacené poplatky jim vrátíme zpět. Víc detailů v tuto chvíli prozrazovat nebudu, oficiální komunikaci připravujeme v následujících dnech," říká mluvčí Equa bank Markéta Dvořáčková. Únorový krok byl podle ní připraven už dříve, nejde prý o reakci na kritiku čtenářů.

Kolika lidí se vrácení poplatku bude týkat a jakou sumu Equa bank vyplatí, zatím říkat nechce. Na konci roku 2013 měla v hypotečních i spotřebitelských úvěrech rozpůjčováno zhruba sedm miliard korun.

V marketingové kampani zaměřené na klienty konkurenčních bank se spotřebitelským úvěrem láká Equa kromě jiného i na prémii ve výši 1500 korun, kterou jim nabízí jako kompenzaci právě za poplatky za vedení úvěrového účtu

 

Právě se děje

Další zprávy