Peníze, benefity
Zatímco generace X vnímá peníze jako hodnotu, mileniálové jako prostředek.
Generace X: Nerada si půjčuje, nerada se zadlužuje. Z toho vyplývá i snaha udržet si pracovní místo a nedostat se do finančních potíží. Nechtějí pracovat pod cenou, ale jsou ochotni slevit ze svých mzdových nároků výměnou za jiné výhody, jako je například dovolená navíc, zdravotní péče nebo i možnosti občas pracovat z domova. Více přemýšlejí o zabezpečení na důchod, proto i penzijní spoření od zaměstnavatele vítají. Stejně tak benefity, které jim umožňují postarat se o rodinu, neboť obvykle mají odpovědnost za děti, ale i o stárnoucí rodiče.
Mileniálové: Při výběru toho, kde a jak budou pracovat, sledují tři priority: peníze, jistotu a volný čas. Nejdůležitějším benefitem je proto velká flexibilita, proměnná pracovní doba, možnost práce z domova a možnosti ovlivnit pracovní rozvrh. Oceňují, když jim zaměstnavatel poskytuje prostor a čas na jejich vlastní projekty či dobročinnost.
Podle průzkumu společnosti Manpower Group se mladí lidé připravují na to, že poběží kariérní ultramaraton. Více než polovina z nich očekává, že bude pracovat ještě potom, kdy dosáhnou věku 65 let, desetina z nich je dokonce přesvědčena, že bude patrně pracovat až do smrti. A tak si práci chtějí přizpůsobit životnímu rytmu a hlavně si ji užít.