Dvě generace spolu soupeří na jednom pracovním trhu. Jste spíš mileniál nebo “ixko”?

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
18. 12. 2018 6:11
Za pár let si generace X a Y rovnocenně rozdělí 70 procent pracovního trhu. V boji o zaměstnance budou mít výhodu firmy, které dokážou obě skupiny zaujmout. Každá chce totiž něco diametrálně odlišného.
Práce. Ilustrační foto
Práce. Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Každá generace touží po něčem jiném

  • Generace X jsou lidé narození mezi lety 1965 až 1980. Patří mezi ně řada slavných podnikatelů světa a technologických inovátorů. Na pracovním trhu už jsou protřelí a v současnosti představují nejpočetnější skupinu zaměstnanců.
  • Těsně je jim v patách generace Y, neboli mileniálové. To jsou mladí lidé ve věku přes dvacet až téměř čtyřicet let. A ti zase vědí, co chtějí.

V roce 2020 si tyto dvě generace rovnocenně rozdělí 70 procent pracovního trhu. V boji o zaměstnance budou mít výhodu firmy, které dokážou obě skupiny zaujmout. Po čem tedy touží, aby byly v práci spokojené? 

 

Právě se děje

před 3 minutami

Na dálnici D5 u Prahy se srazilo auto s motorkou, je uzavřena v obou směrech

Na dálnici D5 poblíž Prahy se odpoledne srazilo osobní auto s motorkou. Motocyklista utrpěl zranění, cestujícího z auta vyprošťují hasiči, řekl mluvčí krajských hasičů Jaroslav Gabriel. Dálnice je podle Národního dopravního informačního centra v obou směrech neprůjezdná.

Nehoda se stala na 4. kilometru ve směru na Prahu. Jeden z účastníků nehody jel podle prvotních informací v protisměru. Motocykl po střetu začal hořet, požár hasiči zlikvidovali. Podrobnější informace zatím mluvčí hasičů neměl k dispozici.

Zdroj: ČTK
před 52 minutami

České dráhy si u tří bank otevřely rámcové úvěry za 8,5 miliardy korun

České dráhy si u tří bank otevřely sedmileté rámcové úvěry za až 8,5 miliardy korun. Dráhy je budou čerpat v případě potřeby, přičemž využít je mohou pro jakýkoliv účel. Prioritně je však chtějí využít pro nákup nových vlaků. Podnik chtěl dojednáním úvěrů posílit svou současnou likviditu. České dráhy loni kvůli pandemii jen na tržbách ztratily více než čtyři miliardy korun.

Dopravce se na úvěrech dohodl s Raiffeisenbank, UniCredit Bank a VÚB.

"O více než čtyři miliardy nižší tržby v roce 2020 a další propad příjmů z přepravy cestujících v důsledku současných protiepidemických opatření způsobily, že České dráhy mají méně peněz na investice do svého rozvoje. A přesto, že realizujeme úspory, kde se dá, na nákup techniky ani na rozvoj zázemí pro její údržbu rezignovat nemůžeme. Ve smlouvách s kraji a státem jsme slíbili nové vlaky a tento závazek splníme. Je to investice do budoucnosti," uvedl šéf Českých drah Ivan Bednárik. Podle něj je společnost podle všech ekonomických ukazatelů i přes ztráty nadále silná a spolehlivá firma se zdravým zadlužením.

Zdroj: ČTK
Další zprávy