ČSOB strhla dvakrát poplatky, kompenzace nechystá

Hana Vorlíčková, Kateřina Štíchová
14. 7. 2007 0:00
Klienti musí podat individuální reklamaci
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Klienti ČSOB by si měli tento měsíc zkontrolovat velmi podrobně své výpisy. Banka totiž některým z nich minulý měsíc odečetla poplatky za roční vedení karet hned dvakrát.   

"V měsíci červnu ČSOB nedopatřením zaúčtovala duplicitně červnový roční poplatek za vedení platebních karet, a to včetně poplatků za přídavné služby," potvrzuje Marek Roll z tiskového oddělení banky.

Roční poplatky za vedení karty u ČSOB dosahují dvou set až čtyř tisíc korun. Čtyři tisíce přitom platí klient, který má od banky vystavenou "nebalíčkovou" zlatou kartu Visa nebo MasterCard.  

"Neoprávněně odečtené poplatky měly být v plné výši vráceny na účty klientů do týdne k 2. červenci," dodává Roll. Podle informací deníku Aktuálně.cz však někteří klienti dostali zpět své peníze až 5. července.

Úroky za dvojí poplatek neřešíme

Úroky z nižšího zůstatku a případný přechod do nepovoleného debetu (30 procent ročně) neřeší ale banka automaticky. "Klient musí v takovém případě podat individuální reklamaci," uvádí Roll.

"Bohužel taková je v tuzemských bankách praxe. A i když může jít v některých případech o haléřové položky, měla by je banka vyrovnat," říká k vyúčtování úroků z odečtených poplatků Otokar Schlossberger, finanční arbitr. 

ČSOB je podle bilanční sumy největší bankou v Česku. Hned po České spořitelně se stará o největší počet klientů. Skupina obsluhuje bezmála pět milionů zákazníků.  

 

Právě se děje

Další zprávy