Praha - Klienti nejsou jednolitý dav, ale individuality. Tak se v přeneseném slova smyslu vyjádřila Česká spořitelna, když v pátek představila široké veřejnosti nové balíčky produktů a služeb.
Ty inovované momentálně používá okolo 35 tisíc klientů, kteří byli bankou osloveni v pilotním provozu, kterýpřed měsícem zahájila, aby vyzkoušela svůj produkt v praxi.
Co tedy pět milionů klientů může očekávat?
Česká spořitelna přišla s novinkou, kterou klientům dává na bankovní poměry "absolutní" volnost. Její balíčky služeb lze podle přání klienta libovolně sestavovat nebo měnit jejich nastvení, a to bezplatně. Osobní účet má asi 30 variant a podle slov ředitele úseku pro rozvoj obchodu Martina Techmana, vycházela spořitelna z toho, že existuje nespočet druhů klientů, jen ne ten průměrný.
Což bance ukázal i výzkum, který si nechala zpracovat. "Podle výzkumu, který pro Českou spořitelnu realizovala agentura TNS AISA mezi 800 klienty českých bank, 85 procent z nich přivítá možnost sestavit si účet podle vlastních představ. Během přípravy nového účtu, který by postupně měl nahradit všechny stávající účty pro soukromou klientelu, jsme vycházeli z předpokladu, že neexistuje průměrný klient. Není možné sestavit pevné balíčky, které by vyhovovaly všem skupinám klientů a jejich potřebám," uvedl Martin Techman, ředitel úseku rozvoj obchodu.
"Ať si tedy každý klient vybere účet, který si sám složí," dodává. A tak klienti dostali svobodu vzít si z bankovní nabídky, co je jim libo a nemohou říkat, že jim banka dává něco, co vůbec nechtějí.
Kombinujte dle libosti
Celý systém Osobního účtu je postaven na principu kombinace tří cenových hladin s názvy Standard, Plus a Premium. Banka do každé přesně vymezila produkty a jejich počet v určité hladině cenově ohraničila. Lze je tak dosytosti různě kombinovat, přeskládávat a hledat optimální variantu. Přehled možných variant naleznete ZDE.
Protože však celá ta "taškařice" vypadá opravdu poněkud nepřehledně, dostal klient od banky pomůcku v podobě "konfigurátoru" Osobního konta. Ten lze najit na webove adrese www.csas.cz/osobniucet
Tady si lze nejen vyzkoušet sestavení vlastního opravdu osobního konta, ale také je možné si spočítat, jaké je cena za vybrané služby měsíčně.
Ceny překvapí, ale jak porovnávat s ostatními
Stejně jako produktová, tak i cenová škála je hodně široká. Přichází totiž chvíle, kdy klient může dojít k (ne)příjemnému překvapení, jakou sumu vlastně bude měsíčně platit bance.
Zároveň se tak dostane k tomu, aby mohl finančně porovnat nabídku s ostatními na trhu. Jenže..., aby zjistil, zda je opravdu výhodná, nebo zda konkurence je lepší, má přes sebou skoro nadlidský úkol.
Přehled cenových pásem najdete ZDE.
I když sama banka přisla s porovnáním, ve kterém říká, že vlastně porovnávat nelze, určitě se mu však nevyhne. Její devizou je nejen to, že má jednu z největších pobočkových a bankomatových sítí, ale počítat se budou i další služby a také služby zadarmo nebo nízké ceny třeba u jednostlivých transakcí.
Ovšem otázkou zůstává, zda unifikované balíčky se službami, které klient ani nevyužije jsou lepší nebo zda ČS svou současnou nabídkou válcuje konkurenci na celé čáře.
Porovnání největších bank na trhu naleznete ZDE, a to pro dva typy klientů, jakým nabízejí balíčky i ostatní banky. Nejlevnější variantu a variantu pro aktivnějšího klietna s větším počtem tranakcí.
Chcete vědět o svých financích - rady, tipy, kalkulačky - vše najdete ZDE |
Zda krokem, jakým spořitelna inovovala své portfolio bankovních služeb pro drobnou klientelu, udělá revoluci, lze jen těžko říci. Bankovní klient je přece jen poněkud konzervativní stvoření a svou banku opouští spíše v krajním případě, než aby aktivně přecházel z banky do banky. V každém případě teď má spořitelna co nabízet, jen aby klient uměl správně vybrat a získal opravdu osobní konto