Praha - Elektronické bankovnictví jednoho z největších finančních ústavů v Česku, Servis 24, opět funguje. Klienti České spořitelny tak mohou platební příkazy zadávat po telefonu, přes internet či mobil, a také v bankomatech pomocí platební karty. Dostupné jsou i všechny pobočky banky.
Celý Servis 24 nefungoval podle informací z tiskového oddělení banky asi čtyři hodiny.
"Nyní je Servis 24 opět plně funkční," potvrdila deníku Aktuálně.cz Klára Gajdušková, tisková mluvčí České spořitelny.
Česká spořitelna přitom již delší dobu bojuje s problémy ve své bankomatové síti a online platebních terminálů. Během několika posledních týdnů ji totiž postihlo několik výpadků této sítě.
"Rozhodli jsme se okamžitě posílit kapacitu této sítě," uvádí banka v prohlášení ke klientům. Kapacitu sítě totiž podle vysvětlení ČS negativně ovlivňuje zejména nárůst transakcí čipovými kartami. Za poslední dva měsíce množství transakcí čipovými kartami tvoří více než polovinu všech transakcí sítě bankomatů a online platebních terminálů. Kapacita této sítě byla posílena koncem minulého týdne.
U kanálů elektronického bankovnictví, zejména internetu, čekají Českou spořitelnu inovace na přelomu roku. Banka nedávno slíbila, že rozšíří své služby hlavně o možnost zjištění zůstatku pro všechny klienty. Služba byla doposud dostupná pouze prostřednictvím SMS a pouze pro uživatele přímého bankovnictví, To by však 1. února 2008 mělo přestat platit.
Přímé bankovnictví České spořitelny využívá nyní přes 1 milion klientů. Klienti ČS mají šest možností, jak obsluhovat svůj účet: osobně na pobočce, prostřednictvím sběrného boxu, přes telefon, internet, bankomat, mobilní telefon. Banka provozuje celkem 636 poboček a 1094 bankomatů.