Praha - Sedm klientů zkrachovalé cestovní kanceláře I. Parkam Holidays podalo žalobu na pojišťovnu Generali o doplacení peněz za neuskutečněné zájezdy.
Požadují desetitisíce korun. V úterý to řekla jejich právní zástupkyně Klára Havlíčková z advokátní kanceláře Holubová-advokáti.
Parkam Holidays vyhlásila úpadek vloni v červenci a Generali jejím klientům uhradila 58 procent částky, za kterou si nakoupili zájezdy, protože CK byla nedostatečně pojištěná.
"Žalob jsme podali zatím sedm, ale další budou následovat," uvedla Havlíčková.
Advokátní kancelář podle ní zastupuje deset klientů zkrachovalé cestovní kanceláře, za ostatní klienty byly odeslány předžalobní výzvy na vyplacení zbylých peněz. Požadované částky se pohybují v rozmezí deset a 20 tisíc korun na jednoho klienta, dodala.
Pojišťovna Generali na výzvy k doplatku v minulosti nereagovala. Podle jejího mluvčího Jiřího Cívky nebylo možné poškozeným vyplatit vyšší částku, než je vrchní hranice odškodnění stanovená zákonem.
Za nedostatečně vysoké pojištění, které nepokrývá všechny škody způsobené zákazníkům, je podle pojišťovny zodpovědná výhradně cestovní kancelář.
Kromě zákazníků Parkam Holidays se na advokátní kancelář obrátili s dotazem na možnost zastupování i klienti zkrachovalé cestovní kanceláře Vivamonde. Ti se dostali do úplně stejné situace, uvedla Havlíčková s tím, že i v tomto případě je protistranou pojišťovna Generali.
Vivamonde ukončila činnost vloni v srpnu. V té době měla v Turecku stovky turistů, pro které Generali zajišťovala ubytování a dopravu do Česka.
Čtěte také: Varování: Na krach cestovní kanceláře pojištění nestačí Děti musí mít vlastní pas, zápis u rodičů už nestačí |