Žluté autobusy změní od dubna jméno. RegioJet se chce víc prosadit v zahraničí

Jiří Hovorka ČTK Jiří Hovorka, ČTK
21. 3. 2016 11:05
Skupina Student Agency loni ve svých autobusech a vlacích přepravila více jak deset milionů lidí. Spojení pod společnou značku má firmě přinést další růst, především v zahraničí. Autobusy začnou nový název používat od 4. dubna.
Nová podoba žlutých autobusů.
Nová podoba žlutých autobusů. | Foto: RegioJet

Praha – Autobusy Student Agency začnou od 4. dubna používat název RegioJet. Firma chce sjednotit svou značku, kterou se prezentuje v osobní dopravě. Název RegioJet dosud v Česku používá jen na železnici.

"Naším cílem je další růst, a to jak v České republice, tak zejména na mezinárodních trzích. Proto se chceme prezentovat jako jednotná středoevropská síť autobusových a vlakových spojů pod marketingovou značkou RegioJet," říká Aleš Ondrůj, mluvčí skupiny Student Agency, pod níž spadá i dosavadní dopravce RegioJet.

Růst o více než desetinu

Spojením podle Ondrůje vznikne přepravní síť, která bude mít potenciál v následujících letech ročně přepravovat 15 až 20 milionů cestujících.

V roce 2015 přepravily žluté autobusy Student Agency přibližně 7,25 milionu cestujících na vnitrostátních a mezinárodních pravidelných linkách v České republice, na Slovensku a do zahraničí. Ve srovnání s rokem 2014 stoupl počet cestujících o 12,4 procenta.

Z celkového počtu cestujících svezly loni autobusy na českých vnitrostátních linkách přes 5,5 milionu lidí. Místo otevírání nových linek se dopravce v tuzemsku soustředí spíše na posilování stávajících. Na Slovensku pak chystá otevírání nových linek, termíny závisí na rychlosti administrativních záležitostí. Na mezinárodních linkách posiluje Student Agency nejžádanější destinace, jako je Vídeň, Berlín či Budapešť. Od dubna také začne na své spoje postupně nasazovat 45 nových autobusů.

Ve vlacích RegioJet loni cestovalo více jak tři miliony cestujících. Podle předběžných odhadů je loňský zisk železničního dopravce před zdaněním 40 milionů korun. Dosud hospodařil RegioJet od vzniku v roce 2011 se ztrátou.

Společnosti zůstanou oddělené

Autobusy sice začnou jezdit pod společnou značkou, provozovat je ale nadále budou - tak jako dosud - dvě oddělené společnosti Student Agency a RegioJet.

Zatímco Student Agency má zaštiťovat české a mezinárodní linky z Česka, firma RegioJet se postará železniční dopravu a vnitrostátní autobusovou dopravu na Slovensku včetně linky z Bratislavy do Vídně. Pod značkou Student Agency nadále zůstane například prodej letenek či prodej pracovních a jazykových zahraničních pobytů.

 

Právě se děje

Další zprávy