Zbraně už na Facebooku ani na Instagramu nenakoupíte. Ocitly se na seznamu zakázaných položek

ČTK ČTK
30. 1. 2016 15:47
Vedení Facebooku rozhodlo o zařazení zbraní do seznamu položek, s nimiž se přímo na této sociální síti nesmí obchodovat. Kromě nich tam jsou již léky a drogy. Mnozí lidé obchod na Facebooku využívali, aby se vyhnuli prověrkám, které jsou v řadě zemí při pořizování zbraní nutné.
Prostřednictvím Facebooku se už se zbraněmi nebude smět obchodovat.
Prostřednictvím Facebooku se už se zbraněmi nebude smět obchodovat. | Foto: Reuters

San Francisco - Společnost Facebook zakázala uživatelům stejnojmenné sociální sítě na celém světě domlouvat si mezi sebou soukromý prodej zbraní. Stejný zákaz platí i pro platformu ke sdílení fotografií Instagram. Vedení společnosti tak reagovalo na sílící obavy, že mnozí lidé síť zneužívají, aby se vyhnuli prověrkám, které musejí v řadě zemí absolvovat při nákupu zbraně v běžných prodejnách.

Facebook k novému opatření přistupuje v době, kdy veřejnost ve Spojených státech debatuje o zpřísnění dostupnosti střelných zbraní v souvislosti s několika nedávnými případy střelby. Aby zabránily využívání svých platforem k obchodu se zbraněmi vyzval firmy provozující sociální sítě nedávno také americký prezident Barack Obama.

Zbraně se nyní dostaly na seznam položek, s nimiž lidé nesmějí na Facebooku soukromě obchodovat. Tento seznam společnost zavedla již v březnu 2014 a jsou na něm rovněž například léčiva a nelegální drogy včetně marihuany.

Facebook už dříve zakázal soukromým prodejcům zbraní, aby své zboží prodávali pomocí reklamy hlásající, že nejsou potřeba žádné prověrky. Uživatelé sítě vlastnící licenci k prodeji střelných zbraní budou ale nadále moci reklamu na své zboží na facebooku zveřejňovat. Podmínkou však bude, že samotnou obchodní transakci uzavřou strany mimo sociální síť.

"Během posledních dvou let začalo stále více lidí užívat facebook, aby objevovali výrobky a kupovali a prodávali si navzájem různé věci," uvedla Monika Bickertová z vedení firmy. Na tento vývoj musí Facebook podle ní reagovat a aktualizovat i svou politiku v oblasti takzvaného regulovaného zboží.

Facebook je celosvětově nejoblíbenější sociální sítí. Firma tvrdí, že na konci loňského roku měla 1,59 miliardy aktivních uživatelů.

 

Právě se děje

Další zprávy