Hradec Králové - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala chystat výstavbu druhé koleje a rekonstrukci železniční tratě z Hradce Králové do Týniště nad Orlicí na Rychnovsku. Úsek je dlouhý 19 kilometrů.
Se zahájením stavby se počítá po roce 2022, předpokládané délka stavby je asi tři roky. V budoucnu se na trati počítá s výrazným nárůstem nákladní dopravy. Vyplývá to z dokumentu, který SŽDC zveřejnila v systému posuzování vlivu staveb na životní prostředí (EIA).
Stanice v Týništi je po Hradci Králové a Chocni třetí nejdůležitější stanicí v oblasti. Z Týniště vede trať do zóny Solnice - Kvasiny, kde má dílo rostoucí závod automobilky Škoda Auto a kraj tam chystá vybudování průmyslové zóny o 35 hektarech.
Souběžně s rekonstrukcí tratě z Hradce do Týniště nad Orlicí počítá SŽDC se zdvoukolejněním tratě mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové a se zvýšením kapacity tratě z Týniště nad Orlicí do Častolovic a Solnice.
Kromě výstavby druhé koleje z Hradce do Týniště počítá SŽDC na trati také s kompletní rekonstrukcí železničních stanic Hradec Králové-Slezské předměstí a Třebechovice pod Orebem, které získají i přístup podchodem.
Stavbaři by také měli rekonstruovat železniční zastávky Hradec Králové zastávka, Blešno a Petrovice. Rychlost vlaků na trati by po rekonstrukci měla být až 160 kilometrů v hodině. Na trati vznikne 13 nových mostů a čtyři podchody, opraveno bude 15 přejezdů.
Správa železniční dopravní cesty v regionu v minulých dnech zahájila revitalizaci části železniční trati mezi Týništěm nad Orlicí a Broumovem v hodnotě kolem 900 milionů korun. Stavba má být hotová do dvou let.
"Úpravy se soustředí na nejzatíženější část tratě v okolí Náchoda od Opočna pod Orlickými horami po Hronov," citovala regionální MF Dnes mluvčí SŽDC Kateřinu Šubovou.
Již na konci roku 2015 SŽDC a České dráhy dokončily opravu nádražních budov, kolejiště a nástupišť ve stanici Týniště nad Orlicí. Investice činila téměř čtvrt miliardy korun.