Nedávná informace o rostoucí popularitě Pinterestu mezi sociálními sítěmi získává hmatatelné důkazy. Společnost Shareaholic provedla zkoumání ohledně toho, které význačné servery napomáhají díky prokliku přes odkazy návštěvě u dvou set tisíc vydavatelů s 260 miliony unikátních návštěv měsíčně.
Jasnou jedničkou je Facebook, který tvoří čtvrtinu všech návštěvností. Sociální síť Marka Zuckerberga stále zůstává dominantní a svou sílu může umocnit vstupem Facebooku na burzu.
Pinterest na úrovni Googlu
Překvapivé jsou výsledky sociální sítě Pinterest, ve které se uživatelé dělí o obrázky a videa, na která na internetu narazila. Dost často přitom odkazy tvoří různé zboží. Ještě před půl rokem měl Pinterest pouze 0,17 procenta, což je číslo srovnatelné s tím, jak si nyní vede LinkedIn. Už v prosinci ale držel Pinterest podíl 2,5, který vzrostl za další měsíc na 3,6 %. Je tak stejně efektivním nástrojem jako Twitter a vyhledávač Google, a to stále zůstává ve fázi uzavřeného přístupu.
Pinterest lepší než YouTube, LinkedIn a Google+ dohromady
Jasně přitom poráží videoportál YouTube, který se pohybuje kolem jednoho procenta a zvažuje zavést předplatné kanálů. Dobře si nevede ani Google+, přestože Google prosazuje svou sociální síť, jak jen může. Její výsledky dosahují pouhého čtvrt procenta podílu na návštěvnosti přes odkazy.