Bontonland spustí obchod s MP3, nabídne je bez ochrany

Jan Kovalík
22. 2. 2012 18:30
Hudbu nabídne formou kvalitních MP3 a také bezztrátového formátu FLAC
Pracovní verze on-line obchodu Bontonline se může do spuštění změnit.
Pracovní verze on-line obchodu Bontonline se může do spuštění změnit. | Foto: Bontonland

Nový internetový obchod na prodej digitální hudby, který Bontonland chystá spustit v dubnu, nabídne zákazníkům skladby bez digitální ochrany DRM. Dataramě to potvrdil generální ředitel firmy Lešek Wronka.

Zákazník bude mít možnost stáhnout si buď celé album, nebo jen jednotlivé skladby. Jak je patrné z prvního náhledu e-shopu, který Datarama získala (viz výše), cena jedné skladby se bude pohybovat zřejmě kolem 20 Kč.

Screenshot ovšem pochází z betaverze obchodu, jeho konečná podoba se ještě před spuštěním může změnit. Finální nejsou ani ceny, protože Bontonland ještě neuzavřel jednání se všemi vydavateli.

Bontonline odstartuje v dubnu

On-line obchod ponese název Bontonline a v čase rozjezdu by měl nabízet kolem 300 tisíc skladeb největších světových i českých vydavatelů. "Licencování probíhá postupně, takže nabídky labelů budou přibývat během provozu," uvedl Wronka.

Bontonland nabídne skladby ve formátu MP3 (320 kbps) a také v bezztrátovém formátu FLAC - ten ovšem nebude k dispozici hned po dubnovém startu projektu, ale až v následujících týdnech.

Soubory zakoupené v Bontonline budou obsahovat informaci o zákazníkovi, který si danou skladbu pořídil, včetně čísla transakce. Pokud takovou skladbu někdo nelegálně nasdílí, bude snadné zjistit zdroj, ze kterého unikla.

Obdobně své skladby označuje také konkurenční obchod iTunes firmy Apple .

Digitál má nahradit nosiče

Právě iTunes, který na českém trhu funguje od loňského roku, bude nejbližší konkurencí nového obchodu Bontonline.

Čeští zákazníci mohou využít také službu MusicJet, která umožňuje za předplatné poslech streamované hudby, případně její stažení do mobilního telefonu.

Poklesu prodeje na fyzických nosičích čelí vydavatelé i obchodníci už delší dobu. Bontonland chce digitální distribucí nahradit klesající prodeje fyzických nosičů.

Obchodník, který disponuje rozsáhlou distribuční sítí, kontakty na prodejní řetězce a řadou svých prodejen, ale chystá i další novinky: chce vyjít vstříc i samotným hudebníkům.

Řada z nich už dnes odmítá využívat služby velkých vydavatelských firem, které interpretům nenabízí štědré investice jako v minulosti, a své desky si raději produkují sami.

Co přesně Bontonland hudebníkům nabídne se dozvíte v rozhovoru s ředitelem Bontonlandu Leškem Wronkou, který Datarama přinese ve čtvrtek.

TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!

 

Právě se děje

Další zprávy