San Francisco - Drastické zeštíhlovací kúry se vyplácí, minimálně v případě podniků čelících krizi. Dokazují to výsledky americké společnosti Yahoo za letošní třetí čtvrtletí. Ta vykázala ve třetím čtvrtletí čistý zisk 187,8 milionu dolarů, což představuje meziroční nárůst o 246 procent.
Tento vývoj podle agentury Reuters pomohl také hodnotě akcií firmy, která po oznámení výsledků poskočila o pět procent, a přesáhly 18 dolarů za kus.
Dosáhly tak na více než roční maximum, i když v porovnání s cenou před třemi lety mají stále ještě co dohánět. Na jedné akcii tak zisk činil 13 centů, vloni to byly pouze 4 centy.
Za výsledky stojí kromě rostoucího zájmu inzerentů o internetovou reklamu také radikální očistná kůra pod vedením nové ředitelky Carol Bartzové. Ta nastoupila do Yahoo, které je největším zprostředkovatelem on-line reklamy ve Spojených státech, na začátku roku.
V dubnu společnost oznámila, že propustí pět procent zaměstnanců, tedy 675 lidí a také se nebude dál věnovat aktivitám, jejichž výsledky neplní očekávání nového vedení.
Že se ozdravná kúra osvědčila, dokazuje i výhled na další čtvrtletí. Zájem o reklamu před Vánoci bude dál růst a Yahoo předpokládá čisté tržby bez nákladů na provoz mezi 1,17 a 1,26 miliardami dolarů. Ve třetím čtvrtletí to bylo 1,13 miliardy.
Yahoo před časem podepsalo i smlouvu o partnerství se společností Microsoft, které potrvá deset let. Má oběma firmám, jejichž vyhledávače zdaleka nestačí na jedničku Google, pomoci právě v boji s tímto gigantem.