Peking/Šanghaj - Prodej aut v Číně letos nejspíš vzroste na 18 milionů vozů.
Jen za prvních 11 měsíců roku 2010 se totiž v říši středu prodalo 16,4 milionu kusů aut, uvedla Čínská asociace výrobců automobilů.
Ještě v listopadu přitom asociace odhadovala letošní prodejnost o milion nižší.
Svůj díl na tomto rostoucím trhu chce zvětšit i mladoboleslavská Škoda, která v pátek oznámila, že roku 2013 začne ve svém závodě v Šanghaji vyrábět své kompaktní SUV Yeti.
Prodej Škody v Číně roste dvouciferným tempem
Zájem Škodovky o Čínu je pochopitelný Když automobilka prodala za první pololetí 378 747 aut, tedy o 15 procent více než před rokem, pomohla jí k tomu hlavně rostoucí poptávka po jejích vozech v Číně, která za prvních šest měsíců vzrostla meziročně o 83 procent.
Číňané si tak od ledna do června 2010 koupili přes 84 tisíc vozů a jejich chuť nakupovat škodovky dál roste. V červnu si jich koupili přes 15 tisíc, tedy o více než polovinu víc než před rokem. V srpnu ale Číňané koupili dokonce skoro 56 tisíc Škodovek, to je meziroční nárůst o 11,5 procenta.
"V Číně náš odbyt překročil hranici 100 tisíc vozů. Těší nás především rostoucí zájem zákazníků o modely Škoda GreenLine," řekl tehdy nový šéf automobilky Winfried Vahland.
Čína už přitom předstihla USA na pozici největšího výrobce aut, když letos prodala 13,65 milionu aut, což znamená ohromující meziroční nárůst o 46 procent. Výrobou 13,79 milionu aut navýšila produkci meziročně dokonce o 48 procent.
Yeti může být hit i v Číně
Konkurence tak Škodě roste v samotné Číně, prostoru na trhu má ale mladoboleslavská automobilka dost. Pokud Čína dosáhne 18 milionů prodaných aut, bude to znamenat meziroční nárůst prodeje o 30 procent.
Škoda Yeti, je v pořadí už čtvrtý model, který se společnost Škoda Auto chystá v Číně vyrábět.
"Společnosti Škoda Auto a Shanghai Volkswagen úspěšně spolupracují již od příchodu značky Škoda do Číny v roce 2006 a zaznamenaly zde rychlý a významný růst," prohlásil prezident společnosti Škoda China Alfred Rieck. Výroba Yetiho přímo v Šanghaji podle něj potvrzuje dlouhodobý zájem značky Škoda o čínský trh.