Proti předchozímu roku se zvýšily o 30 procent, uvedla odvětvová organizace Interactive Advertising Bureau.
Největším zdrojem reklamních příjmů bylo na internetu vyhledávání. Tyto reklamní tržby dosáhly 5,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 41 procent. V roce 2004 tento růst dosáhl 39 procent.
Reklamy na internetu vytvořily rekordní tržby také v posledním čtvrtletí roku a dosáhly 3,6 miliardy dolarů, tedy meziročně o 34 procent více. Proti předchozímu rekordu ze třetího čtvrtletí vzrostly o 15 procent.
"Interaktivní reklama zažívá ohromný nárůst, protože prodejci těží z efektivního budování značek," uvedl ve zprávě generální ředitel IAB Greg Stuart.
Manažer očekává další růst trhu, protože zadavatelé reklam využívají nových příležitostí, které jim nabízí širokopásmové video, internetová televize a internetové hry.
Tento růst byl jedním z důvodů, proč se AOL z mediální skupiny Time Warner rozhodla nabídnout většinu programů na stránkách s reklamou zadarmo místo toho, aby je vyhradila pouze uživatelům s předplatným.
I přes rekordní tržby představuje internetová reklama v USA jen pět procent všech reklamních příjmů. Tento podíl se mírně zvýšil ze čtyř procent z roku 2004, uvádí studie, kterou pro IAB vypracovala společnost PricewaterhouseCoopers LLP.
V jiné zprávě, kterou tento měsíc zveřejnila Merrill Lynch, odhadují analytici, že se letos zvýší příjmy z reklamy na internetu o 27 procent.
Internet tak podle Merrill Lynch překročí časopisy a zlaté stránky, což jsou přitom zavedené mediální trhy, napsala agentura AP.