New York - Prodávající i kupující si byli na eBay rovni. Nespokojenost s transakcemi mohli dát najevo v internetové diskuzi. Časy se však mění. Kupci budou od května ve výhodě.
Vedení největší internetové aukční síně světa došlo k závěru, že negativní komentáře prodávajících vůči kupujícím škodí trhu a zpomalují růst.
Ochrana kupujících je důležitá...
V diskuzích tak v budoucnosti najdete pouze stížnosti na "neslušné" prodejce, o morálce kupujících se nedozvíte nic.
Prodejci se samozřejmě bouří. "Je to diskriminace," tvrdí. Mluvčí společnosti eBay s tím však nesouhlasí. "Když kupující nezaplatí, prodejce může kontaktovat eBay. Ta stížnost posoudí a kupujícího může vyloučit," prohlásil.
...prodejci si mohou stěžovat
Ochrana prodávajících existuje, veřejná kritika kupujících nás však poškozuje, rozhodla proto eBay.
Změna souvisí s výměnou na postu ředitele společnosti, kde odstupující Meg Whitmanovou nahradí již v březnu John Donahoe.
Dalším z reformních kroků nového vedení má být například snížení poplatků na vybrané zboží, které by mělo rozhýbat zpomalující růst prodeje.
Zisky společnosti přesto ve čtvrtém čtvrtletí dosáhly na rekordních 531 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 53 procent.