Londýn - Krize polevuje, Britové se pomalu vracejí z diskontu k jiným prodejcům, jak naznačují hospodářské výsledky společnosti Marks&Spencer, která kromě oblečení prodává i potraviny a vybavení domácnosti.
Ve finančním roce, který skončil spolu s březnem, vykázal největší prodejce oblečení na ostrovech zisk před zdaněním 632,5 milionů liber, což je o téměř pět procent víc než před rokem. O 5,3 procenta vzrostly i jeho tržby, které tak dosáhly 9,54 miliardy liber.
Jak píše agentura Reuters hlavní podíl na nárůstu tržeb mají právě oděvy, jejichž prodej se v obchodech otevřených nejméně rok zvýšil o 1,6 procenta. Společnosti se vyplatila sázka na speciální levnější produktové řady jak u oděvů, tak u potravin.
Ve výhledu do budoucnosti je vedení podniku opatrné, stejně jako analytici. Zatímco však manažery tíží především chystané zvyšování daní, které nepochybně ovlivní chování spotřebitelů, analytici čekají, jakou strategii Marks&Spencer do budoucna zvolí.
Na začátku května dostala značka, jejíchž 650 obchodů ve Spojeném království týdně navštíví 21 milionů Britů, nového výkonného ředitele. Marc Bollard má za úkol přivést do M&S opět zisk dosahující jedné miliardy dolarů, což byl poslední předkrizový výsledek. Zatím je známo jen to, že by měl oživit obchod s potravinami a vymyslet taktiku boje s oděvními diskonty.