Vyplývá to z průzkumu uskutečněného poskytovatelem systémů informačních technologií pro letecké společnosti SITA. Aerolinie utratí ročně za vyhledání zavazadel, jejich vrácení cestujícím a kompenzaci škod kolem 2,5 miliardy dolarů.
Většina zavazadel se vrátí svým majitelům zpět v průměru po 31. hodině od nahlášení jejich ztracení. Se svým majitelem se již nikdy nesetká 204 tisíc zavazadel.
SITA sleduje nakládaní se zavazadly ve 220 zemích a oblastech. Spolu s Mezinárodním sdružením pro leteckou dopravu (IATA) provozuje systém pro vyhledávání zavazadel, který používá 391 letecká společnost. Celkem by v letošním roce měly dvě miliardy cestujících přihlásit k přepravě kolem tří miliard zavazadel.
Za ztrátou zavazadel stojí podle SITA přeplněná letiště, časté přestupy během cesty, krátká doba pro naložení, přísná bezpečnostní opatření a zvyšující se počet cestujících. V loňském roce byla hlavním důvodem pozdního dopravení zavazadla k majiteli jeho ztráta při přestupu.
Na celkových ztrátách se podílela 66 procenty. Dalším důvodem bylo selhání při nakládání zavazadla v místě nástupu, které se na celkovém počtu zpožděných zavazadel podílelo 15 procenty. Špatná informace o cílovém místě při odbavení zavazadla se na celkových ztrátách podílela třemi procenty, napsala agentura Reuters.