Džínová legenda prodává stále víc, přichází ale o zisk

Veronika Skálová Veronika Skálová
9. 10. 2009 10:51
Prodeje džínů Levi's stoupají, kurz dolaru ale drtí tržby

San Francisco - Ani legendy v krizi netáhnou, zato zlevňují. Zasloužil se o to hlavně klesající kurz dolaru, jak dokazují toto čtvrtletí výsledky jednoho z nejznámějších výrobců džínového oblečení, americké společnosti Levi Strauss & Co.

Čistý zisk společnosti totiž od června do srpna klesl o 41 procent na 40,7 milionu dolarů. Směrem dolů zamířily i tržby. Zato prodej známé značky Levi's se podle zástupců společnosti zlepšil, a to především na domácí půdě.

"Není pochyb, že prožíváme těžké časy. Navzdory tomu však společnost vykazuje slušný růst. Přesto jsme obezřetní. Zatím nemáme žádné náznaky toho, že by letošní Vánoce měly být nějak zvlášť štědré. Lidé jsou opatrní," řekl agentuře Reuters výkonný ředitel John Anderson.

Tržby stáhl o šest procent dolů hlavně slábnoucí dolar, bez změny kurzu by klesly pouze o dvě procenta. Výrobce legendárních džínů označených číslem 501 však navzdory krizi pokračoval ve své expanzi.

Své zboží dodává masově do obchodních domů, ale i vlastních značkových prodejen. Teď Levi Strauss své působiště rozšířil i zakoupením 73 outletových obchodů Levi's a Dockers, které až dosud provozovala jiná společnost na základě licence. Koupil také společnost DC Company, která je jeho hlavním partnerem v Evropě, na Blízkém východě a v Asii.

O dobré kondici výrobce legendárních kalhot z modrého denimu svědčí i to, že v posledním čtvrtletí klesl jeho čistý dluh z loňských 1,8 miliardy dolarů na 1,7 miliardy.

 

Právě se děje

Další zprávy