New York - Ze dvou módních rivalů se stanou spojenci v boji o zvýšení podílu na evropském a asijském trhu. Majitel módní značky Calvin Klein, společnost Phillips-Van Heusen, oznámil, že kupuje svého rivala na americkém trhu, značku Tommy Hilfiger.
Phillips-Van Heusen koupí značku od společnosti Apax za tři miliardy dolarů. Pro Apax to znamená stoprocentní návratnost investice - značku koupila tato společnost soukromého kapitálu v roce 2006 za 1,6 miliardy dolarů.
Spojením obou značek vznikne jedna z největších oděvních firem na světě s tržbami okolo 4,6 miliardy dolarů ročně. Příznivci typického stylu značky Tommy Hilfiger se nemusejí bát, že by došlo k příliš velkým změnám v její charakteristice.
"Hodlám se dál aktivně podílet na obchodech a těším se na to. Toto je další fáze světového rozvoje značky," vzkázal fanouškům zakladatel značky a její hlavní designér Tommy Hilfiger.
Phillips-Van Heusen za někdejšího rivala Calvina Kleina zaplatí část požadované sumy v hotovosti a další ve vlastních akciích. Společnost Apax tak i nadále zůstane podílníkem své někdejší značky. Kupec věří, že díky spojení s Hilfigerem ušetří na nákladech až 40 milionů dolarů.