Poslední měsíce se v letecké dopravě nesly v jednom tónu. Airbus má stále větší zpoždění s A380 a Boeing ho válcuje počtem prodaných letounů.
Nic však netrvá věčně. Boeing začíná mít problémy. Jeho dodavatelé neposílají materiál včas a inženýři musí vymyslet, jak snížit váhu Boeingu 787 Dreamliner. Ta totiž v tuto chvíli přesahuje stanovené limity.
Průtahy by tak mohly stát výrobce letadel stovky milionů dolarů.
Zatím dle plánu
"V tuto chvíli u programu letadel 787 řešíme jejich váhu," připustil šéf firmy James McNerney.
"Ale víme, co je potřeba udělat a víme, jak dotáhnout stavbu letadla dokonce," dodává.
Navíc zrušení poskytování internetu během letu tvrdě zasáhlo zisk firmy za třetí čtvrtletí. Přestože tedy tržby rostly nejvíce za posledních pět let, meziročně jí zisk klesl o 31 procent na 694 milionů dolarů.
První Dreamliner by měl být podle plánu dodán v roce 2008 a na tom zatím firma trvá.
Airbus ožívá
Airbus se sice potýká s obrovskými problémy ohledně svého superjumba A380, dnes v noci se mu však povedlo získat zakázku na 150 kusů letadla A320 a dvacet exemplářů A350. Kupcem je Čína.
A nejen to. Typy A320 by již měly být vyrobeny přímo v Číně. Airbus se tak poprvé v historii vydává se svou výrobou za hranice Evropy. Dosud totiž všechny jeho továrny spočívaly na území "starého kontinentu".
Obdobný obchod už se mezi evropským výrobcem a Čínou uskutečnil. V prosinci si komunistická země objednala také 150 kousků A320 v celkové ceně deset miliard dolarů.
Továrna bude stát ve městě Ťin, nedaleko Pekingu.