Peking - Prodej automobilů v Číně v loňském roce stoupl o 4,3 procenta. Oznámil to Čínský svaz výrobců automobilů. Růst tak sice zrychlil z předloňských 2,5 procenta, nadále však výrazně zaostává za vysokými tempy z dřívějších let.
Prodej automobilů v Číně byl loni pod tlakem kvůli zpomalujícímu růstu ekonomiky a slabé poptávce po japonských vozech, která je důsledkem diplomatických sporů mezi Pekingem a Tokiem.
Letos se čeká zrychlení růstu
Letos by se měl prodej automobilů v Číně podle průzkumu mezi představiteli domácích i zahraničních automobilek zvýšit o pět až deset procent. Tempo růstu by ale i tak mělo zůstat výrazně slabší než v některých dřívějších letech. V roce 2009 prodej například stoupl o 46 procent a v roce 2010 o 32 procent.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.
Podívejte se na to, jaké značky v zemi působí a jaká auta vyrábějí: