reklama
 
 

KiK chystá desítky nových prodejen. Hledá větší prostory v centrech měst a testuje e-shop

3. 12. 2016 15:46
Původem německý prodejce textilu a doplňků do domácností letos očekává rekordní tržby. Český a slovenský trh jsou pro něj nejziskovějšími. V příštím roce chce v tuzemsku otevřít 20 obchodů, z nákupních center se chce rozšířit i do ulic uvnitř měst.

Praha – Řetězec s levným oblečením KiK oslaví příští rok desetileté výročí od vstupu na tuzemský trh. Ze všech zemí, kde funguje, se této německé firmě nejlépe daří právě v Česku a na Slovensku. "Vánoční zboží je vyprodané, už na konci listopadu jsme museli nabídnout jarní kolekci," říká dodává jednatel české pobočky František Wagner.

Loňský zisk řetězce v Česku se zvýšil čtyřikrát na 145 milionů korun, tržby vzrostly téměř o pětinu. "Letos očekáváme podobný růst mezi 15 a 20 procenty," dodává jednatel české pobočky František Wagner. Počet zákazníků v Česku vzrostl za poslední dva roky o dva miliony na letošních 14 milionů.

Počet českých prodejen KiK v příštím roce přesáhne dvě stě. "Příští rok plánujeme otevřít dvacet obchodů, konečné číslo bude ale záležet na možnostech developerů," říká Wagner. S odchodem některých konkurenčních řetězců se podle něj otevírá prostor pro otevření 50 až 100 nových prodejen.

Kvůli rozsáhlému sortimentu řetězec vyhledává prostorné prodejny. "V Německu i Česku začínal KiK na 350 metrech čtverečních. Dnes potřebujeme plochy nad 650 metrů čtverečních, abychom zboží přehledně uspořádali a rozdělili," vysvětluje Wagner.

Dosavadních více než 190 obchodů v Česku se nachází převážně v nákupních centrech. "Plánujeme se dostat do rušných ulic ve větších městech. Prodejní plochy ale zmenšovat nechceme," přibližuje plány Wagner.

Firma nyní hledá prostory pro nové prodejny. “Soustředíme se na prodejní plochu okolo 800 metrů čtverečních. Budeme posilovat ve Středočeském kraji, například v Kolíně,” upřesňuje Wagner.

V Česku řetězec zaměstnává zhruba 1100 pracovníků, s každou nově otevřenou prodejnou se jejich počet rozroste o šest lidí.

Textil tvoří v prodejnách KiK 75 procent sortimentu, zbytek jsou doplňky pro domácnost. Až na výjimky jsou všechny položky v obchodech prodávané pod vlastními značkami, kterých je zhruba 30. "Klíčem k úspěchu je neustálá obměna zboží," říká Wagner.

Na internetový obchod si ale čeští zákazníci musí počkat. "Pořád čekáme na konec testování německé verze, která funguje už pět let. Chceme mít jistotu, že e-shop bude dobře fungovat. V příštím roce jeho spuštění ještě neplánujeme," uvádí Wagner.

Sortiment německého řetězce je ve devíti evropských zemích, v nichž působí, totožný – až na kolekce dámského oblečení. "Kromě Německa, Rakouska a Nizozemska nabízíme jiné střihy a barevnost oděvů. Střihy jsou posazené směrem k menším velikostem a barvy jsou více konzervativní než u německých zákazníků, kteří mají rádi větší barevnost," říká Wagner.

Italské pobočky, které řetězec plánuje otevřít v příštím roce, budou nabízet kolekci s více konzervativními barvami. Za dva roky firma plánuje proniknout do Spojených států amerických, v budoucnu jsou v plánu další čtyři země.

autor: Kristýna Dlasková | 3. 12. 2016 15:46

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama