Iva Špačková
18. 9. 2018 11:00
Šedesát procent Čechů nakupuje rádo na internetu. Jejich věrnost konkrétnímu e-shopu ovlivňuje hlavně to, jak dobře se obchodník umí vypořádat s reklamacemi. Pokud v tom zaostává, může přijít o velkou část zákazníků a důmyslně vymýšlené věrnostní programy mu je zpátky nenaženou. Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos pro konzultační společnost Acomware. Podívejte se, na čem Čechům při nakupování záleží.
Tahouni e-shopů a prodejen
Internetové nákupy vede hlavně spotřební elektronika, které dává přednost 42 procent kupujících, knihy, hudba i filmy a velké spotřebiče, jež si na internetu kupuje ráda téměř třetina lidí.
Naopak kamenné prodejny vítězí v prodeji potravin - kupovat si je tam chodí čtyři Češi z pěti. Velká část kupujících (téměř dvě třetiny) dává také přednost tomu, když si mohou v obchodech pořádně prohlédnout drogistické zboží a kosmetiku. Návštěva kamenného obchodu je také důležitá pro ty, kteří si v něm chtějí koupit zboží mající vliv na jejich zdraví - do takových obchodů zavítá téměř šedesát procent zákazníků.