Iva Špačková
18. 9. 2018 11:00
Šedesát procent Čechů nakupuje rádo na internetu. Jejich věrnost konkrétnímu e-shopu ovlivňuje hlavně to, jak dobře se obchodník umí vypořádat s reklamacemi. Pokud v tom zaostává, může přijít o velkou část zákazníků a důmyslně vymýšlené věrnostní programy mu je zpátky nenaženou. Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos pro konzultační společnost Acomware. Podívejte se, na čem Čechům při nakupování záleží.
Postoj k nakupování on-line
Češi mají k nakupování na internetu příznivý a zároveň stabilní postoj. Nákupy on-line se poslední dva roky líbí téměř šedesáti procentům zákazníků.
Díky rozvoji potravinových obchodů jako je Košík, Rohlík, iTesco či Potraviny domů roste zájem o nakupování věcí k jídlu a do domácnosti. Zatímco v roce 2016 měla chuť nakupovat potraviny on-line necelá třetina Čechů, letos je to přes 40 procent.
Výzkumu se v srpnu zúčastnilo pomocí strukturovaného dotazníku 808 lidí ve věku nad 15 let rozdělených podle pohlaví, věku, vzdělání, místa i velikosti bydliště.