Společnost Primark ve středu oznámila, že podepsala nájemní smlouvu s brněnským nákupním centrem Olympia. Prodejna by měla vejít do provozu v roce 2022.
"Přidání mezinárodně uznávaného maloobchodníka do portfolia obchodního centra významně přispěje současné nabídce značek i službám nabízeným v Olympia Brno. Obchodní centrum v posledních měsících prošlo významnou modernizací a plánované otevření Primarku je dalším ze způsobů, jak uspokojujeme přání a potřeby našich zákazníků," uvedl k tomu manažer Olympie Jan Pazour.
Nová prodejna, která se bude rozprostírat na 3600 metrech čtverečních, nabídne dámskou, pánskou i dětskou módu včetně obuvi, doplňků, spodního prádla a domácího zboží. Chybět nebude rovněž řada produktů značky Primark vyrobených z recyklovatelných, udržitelných a organických materiálů.
Už na konci letošního roku by měl řetězec otevřít prodejnu také v Praze, vůbec první v Česku. Obchod bude součástí budovy The Flow Building, kterou staví developerská společnost Flow East na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice. Dům má poskytovat kancelářské a obchodní prostory.
"Od oznámení otevření první české prodejny Primark v Praze, ke kterému dojde koncem letošního roku, jsme plni očekávání hledali druhou lokaci, jež se stane součástí naší expanze v regionu," nechal se slyšet ředitel maloobchodu pro USA a střední a východní Evropu Jose Luis Martinez de Larramendi.
O tom, že chce Primark expandovat i do Brna, se v minulosti spekulovalo. Nejbližší prodejna se pro obyvatele jihomoravského města nyní nachází nedaleko Vídně v nákupním centru G3 Shopping Resortu Gerasdorf. Od Brna je vzdálené necelou hodinu a půl autem.
Primark v současné době provozuje přes 360 prodejen ve dvanácti zemích světa. Největší pobočka stojí v Manchesteru, kde zabírá tři patra a více než 14 tisíc metrů čtverečních.
V létě loňského roku řetězec otevřel ve slovinské Lublani svůj první obchod ve střední a východní Evropě. Společnost také oznámila plánované otevření dvou prodejen v Polsku a dalších na Slovensku.
Primark vznikl v roce 1969. Značka založila svůj úspěch a popularitu zejména na tom, že dokáže velmi rychle zachytit módní a designové trendy, které následně okopíruje a nabídne za výhodnou cenu.