Operátor O2 zvýšil zisk o třetinu, nový majitel zastavil sedm let trvající pokles tržeb

Marek Miler
26. 1. 2016 7:05
Nový hlavní akcionář - společnost PPF Petra Kellnera - zastavila sedm let trvající pokles tržeb telekomunikační společnosti O2, zisk stoupl meziročně o třetinu. Představenstvo O2 plánuje navrhnout dividendu za rok 2015 ve výši 16 korun na akcii.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha – Telekomunikační společnost O2 zvětšila zisk meziročně o třetinu a zastavila sedm let trvající pokles tržeb. Zlepšení hospodaření je odrazem radikální přeměny byznysu prosazené hlavním akcionářem, finanční skupinou PPF Petra Kellnera. Šlo například o nižší provozní náklady úspory plynoucí ze zjednodušeného řízení.

PPF, která vlastní téměř 85 procent společnosti, vyjmula v červnu z O2 veškerou telekomunikační infrastrukturu – vysílače a tisíce kilometrů datových kabelů – do samostatné firmy Cetin. Šlo údajně o první dobrovolné rozdělení národní telekomunikační firmy na světě (v jiných případech bylo buď vynuceno regulátorem telekomunikačního trhu nebo nebylo úplné), které mělo za cíl obě části byznysu lépe zhodnotit. Činnost „nového“ operátora O2 je po rozdělení například méně zatížena regulací.

Představenstvo společnosti plánuje navrhnout dividendu za rok 2015 ve výši 16 korun na akcii.

Čistý zisk za celý loňský rok vzrostl o 44,5 procenta na 5,08 miliardy korun. Provozní zisk před odpisy EBITDA vzrostl o 24,7 procent na 10,1 miliard korun.

Management vedený generálním ředitelem Tomášem Budníkem chce v budoucnu udržet podíl na trhu mobilních dat a znovu oživit zájem o pevné linky v domácnostech, které mohou sloužit k prodeji nových datových služeb. Proto firma investuje do rozvoje O2 TV, televize šířené po internetu. V tomto segmentu už mezi operátory dominuje.

Operátor spustil vlastní sportovní kanál O2 Sport. Ten také divákům nově nabídl takzvanou multidimenzi, která umožňuje sledovat například sportovní utkání z různých úhlů. Podle Budníka se díky těmto zlepšením z digitální televize O2 TV stala „nejrychleji rostoucí služba na trhu placené televize.“ Počet zákazníků O2 TV vzrostl o deset procent na 202 tisíc.

V segmentu pevných linek došlo ve čtvrtém čtvrtletí k meziročnímu nárůstu provozních výnosů o 4,5 procent, právě díky internetové televizi a dalším datovým službám.

Pevnou linku pro připojení k internetu využívalo ke konci roku 795 tisíc zákazníků. Na konci roku 2014 to bylo 955 tisíc a na konci roku 2013 ještě 985 tisíc zákazníků.

Provozní výnosy v oblasti mobilních telefonů zaznamenaly v loňském roce nárůst o 0,2 procent na 19,2 miliard. Výnosy z mobilních dat ale rostly téměř deset procent.

 

Právě se děje

Další zprávy