Tesco prodává Máj. V ikonickém obchoďáku mu zbude jen supermarket, vnitřek se promění

Ekonomika Ekonomika
18. 2. 2019 14:34
Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v posledních letech známý jako My, se stala developerská firma Amádeus Real. Firma to sdělila v tiskové zprávě. Za kolik obchodní dům koupila od dosavadního majitele, skupiny Tesco, ale neuvedla. Po převzetí budovy společnost počítá s rekonstrukcí, začít by měla v druhé polovině roku 2020 a skončit by měla o dva roky později.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

"V souladu s dlouhodobou strategií společnosti ohledně dalšího využití a rozvoje obchodních domů, se Tesco rozhodlo prodat budovu svého obchodního domu v Praze. Od jeho výstavby uplynulo již více než 40 let a vyžadoval by další výrazné investice, aby byl v budoucnu schopný plnit potřeby zákazníků," potvrdil Aktuálně.cz tiskový mluvčí řetězce Václav Koukolíček.

Podle znaleckého posudku společnosti NSG Morison, který řetězec Tesco před rokem zveřejnil v obchodním rejstříku, činí hodnota nemovitosti po odečtení všech závazků zhruba 171 milionů korun.

Architekt Petr Klíma: Obchodní dům My už je 12 let kulturní památka. Nemá to žádný vliv na provoz:

Architekt Petr Klíma: Obchodní dům My už je 12 let kulturní památka. Nemá to žádný vliv na provoz | Video: Jakub Plíhal

Do 12. května bude obchodní dům podle Koukolíčka provozován ve stejné podobě jako doposud. Od 13. května pak bude společnost Tesco pokračovat s provozem potravinového obchodu v prvním patře v pronajatých prostorech. "V průběhu dvou měsíců by mělo za provozu dojít ke zvětšení prostor prodejny," dodal pro Aktuálně.cz mluvčí řetězce.

Zbylé plochy chce nový majitel do zahájení rekonstrukce plánované v druhé polovině roku 2020 dočasně pronajmout jiným obchodníkům. "V současné době již jednáme s řadou z nich včetně obchodních řetězců. Pokud možno chceme co nejdříve zaplnit všechny Tescem uvolněné obchodní plochy. Podobný model nám funguje už téměř rok v Plzni, kde jsme již dříve koupili budovu někdejšího Prioru," uvedl manažer projektu Tomáš Jícha z Amádeus Real.

I po dokončení modernizace má zůstat prioritní funkcí Máje provozování obchodů. Budova původního Máje je památkově chráněná, což bude nutné při modernizaci respektovat, dodala firma. Renovace by měla nového investora přijít prvotním odhadem řádově na stovky milionů korun.

Tesco už před časem uvedlo, že hledá nové využití pro své obchodní domy, které jsou staré několik desítek let, jsou v atraktivní lokalitách, ale musí se kompletně modernizovat. 

Obchodní dům Máj byl vybudován na místě zbořeného novogotického Šlikovského paláce a veřejnosti se otevřel v roce 1975. Tesco vlastnilo budovu od roku 1996. V roce 2006 byl obchodní dům, který tvarově a stylově čerpá z prvků neofunkcionalismu, díky své originální konstrukci prohlášen za kulturní památku. Na podzim 2009 byl z velké části rekonstruován a změnil jméno na My. Obchodní dům má sedm nadzemních pater, pronajímatelná prodejní plocha je 12.000 metrů čtverečních.

Nový vlastník budovy na připravovaných návrzích její modernizace spolupracuje s pražskými památkáři, městským Institutem plánování a rozvoje (IPR) a autory původního návrhu stavby, architekty Martinem Rajnišem a Johnny Eislerem, uvedl Tomáš Jícha z Amádeus Real.

 

Právě se děje

Další zprávy