reklama
 
 

O2 se nemusí přejmenovat. Operátor se dohodl na dalším používání značky

28. 7. 2017 7:30
Podle původní dohody mohla česká telekomunikační společnost používat značku O2 do konce ledna 2019. Nově se dohodla se španělskou Telefónicou na prodloužení do ledna 2022. Firma zveřejnila také pololetní výsledky hospodaření, čistý zisk zvýšila o tři procenta.

Praha - Česká telekomunikační společnost O2, kterou v roce 2013 španělská Telefónica prodala skupině PPF, bude moci současnou mezinárodní značku používat ještě nejméně čtyři a půl roku. Firma tak nemusí pro příští rok připravovat nákladné přejmenování a měnit loga na prodejnách či reklamních předmětech.

Tuzemský operátor se dohodl s bývalými španělskými vlastníky na prodloužení práv na používání ochranné známky O2 až do konce ledna 2022. Podle původní dohody by práva vypršela na konci ledna 2019. Za prodloužení práv na užívání musí česká firma zaplatit Telefónice do konce roku asi 900 milionů korun.

Češi zároveň získali možnost jednostranně prodloužit právo na používání známky o dalších pět let, tedy až do ledna 2027. Součástí dohody, kterou dnes firma oznámila společně s pololetními výsledky, je také prodloužení partnerství s Telefónicou, v jehož rámci si obě firmy vyměňují know-how a pomáhají si při vývoji nových produktů a služeb.

Kdysi monopolní státní telekomunikační společnost, která se v 90. letech jmenovala SPT Telecom, se nejprve přejmenovala na Český Telecom. V roce 2006, po vstupu španělského investora, pak na Telefónica O2 Czech Republic. S příchodem nového vlastníka skupiny PPF, nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, se firma přejmenovala na O2 Czech Republic.

Zisk stoupl o tři procenta

Firma v letošním prvním pololetí zvýšil konsolidovaný čistý zisk o tři procenta na 2,6 miliardy korun, provozní zisk před odečtením daní a odpisů EBITDA mírně vzrostl na 5,1 miliardy korun. Výnosy ve sledovaném období vzrostly o 1,4 procenta na 18,487 miliardy korun, z čehož více než 15 miliard připadá na výnosy z podnikání v Česku.

V tuzemsku společnost vytvořila zisk 3,96 miliardy korun a zbylých zhruba 1,31 miliardy připadalo na slovenský byznys. Největší část výnosů v Česku tvořily příjmy z mobilních služeb, které meziročně vzrostly o 3,5 procenta na 9,79 miliardy korun. Naopak výnosy z provozu pevných linek klesly o 5,3 procenta na 5,35 miliardy korun.

Počet mobilních zákazníků v Česku se k 30. červnu jen mírně zvýšil o 0,1 procenta na zhruba 4,9 milionu. O 2,1 procenta na 3,37 milionu vzrostl v ČR počet zákazníků s mobilními přístroji, kdežto lidí s předplacenou kartou v síti O2 ubylo o 3,9 procenta na 1,6 milionu. Výrazně vzrostl počet těch, kteří využívají internet v mobilu, a to o třetinu na 2,22 milionu. S tím souvisí i nárůst datového provozu, který se v Česku meziročně zvýšil o 80 procent.

Lidí využívajících pevné linky na volání proti loňskému pololetí ubylo o 14 procent na 564 tisíc. Snížil se i počet lidí s pevným internetovým připojením xDSL o 3,8 procenta na 752 tisíc. Naopak množství uživatelů televizních kanálů O2 TV vzrostlo o 3,5 procenta na 225 tisíc.

autoři: Marek Miler, Ekonomika | 28. 7. 2017 7:30

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama