O2 se nemusí přejmenovat. Operátor se dohodl na dalším používání značky

Ekonomika Marek Miler, Ekonomika
28. 7. 2017 7:30
Podle původní dohody mohla česká telekomunikační společnost používat značku O2 do konce ledna 2019. Nově se dohodla se španělskou Telefónicou na prodloužení do ledna 2022. Firma zveřejnila také pololetní výsledky hospodaření, čistý zisk zvýšila o tři procenta.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Praha - Česká telekomunikační společnost O2, kterou v roce 2013 španělská Telefónica prodala skupině PPF, bude moci současnou mezinárodní značku používat ještě nejméně čtyři a půl roku. Firma tak nemusí pro příští rok připravovat nákladné přejmenování a měnit loga na prodejnách či reklamních předmětech.

Tuzemský operátor se dohodl s bývalými španělskými vlastníky na prodloužení práv na používání ochranné známky O2 až do konce ledna 2022. Podle původní dohody by práva vypršela na konci ledna 2019. Za prodloužení práv na užívání musí česká firma zaplatit Telefónice do konce roku asi 900 milionů korun.

Češi zároveň získali možnost jednostranně prodloužit právo na používání známky o dalších pět let, tedy až do ledna 2027. Součástí dohody, kterou dnes firma oznámila společně s pololetními výsledky, je také prodloužení partnerství s Telefónicou, v jehož rámci si obě firmy vyměňují know-how a pomáhají si při vývoji nových produktů a služeb.

Kdysi monopolní státní telekomunikační společnost, která se v 90. letech jmenovala SPT Telecom, se nejprve přejmenovala na Český Telecom. V roce 2006, po vstupu španělského investora, pak na Telefónica O2 Czech Republic. S příchodem nového vlastníka skupiny PPF, nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, se firma přejmenovala na O2 Czech Republic.

Zisk stoupl o tři procenta

Firma v letošním prvním pololetí zvýšil konsolidovaný čistý zisk o tři procenta na 2,6 miliardy korun, provozní zisk před odečtením daní a odpisů EBITDA mírně vzrostl na 5,1 miliardy korun. Výnosy ve sledovaném období vzrostly o 1,4 procenta na 18,487 miliardy korun, z čehož více než 15 miliard připadá na výnosy z podnikání v Česku.

V tuzemsku společnost vytvořila zisk 3,96 miliardy korun a zbylých zhruba 1,31 miliardy připadalo na slovenský byznys. Největší část výnosů v Česku tvořily příjmy z mobilních služeb, které meziročně vzrostly o 3,5 procenta na 9,79 miliardy korun. Naopak výnosy z provozu pevných linek klesly o 5,3 procenta na 5,35 miliardy korun.

Počet mobilních zákazníků v Česku se k 30. červnu jen mírně zvýšil o 0,1 procenta na zhruba 4,9 milionu. O 2,1 procenta na 3,37 milionu vzrostl v ČR počet zákazníků s mobilními přístroji, kdežto lidí s předplacenou kartou v síti O2 ubylo o 3,9 procenta na 1,6 milionu. Výrazně vzrostl počet těch, kteří využívají internet v mobilu, a to o třetinu na 2,22 milionu. S tím souvisí i nárůst datového provozu, který se v Česku meziročně zvýšil o 80 procent.

Lidí využívajících pevné linky na volání proti loňskému pololetí ubylo o 14 procent na 564 tisíc. Snížil se i počet lidí s pevným internetovým připojením xDSL o 3,8 procenta na 752 tisíc. Naopak množství uživatelů televizních kanálů O2 TV vzrostlo o 3,5 procenta na 225 tisíc.

 

Právě se děje

před 10 minutami

Výrobce letadel Boeing vykázal první čtvrtletní zisk od roku 2019

Americký výrobce letadel Boeing hospodařil ve druhém čtvrtletí s čistým ziskem 567 milionů dolarů (přes 12 miliard korun) po ztrátě 2,4 miliardy dolarů před rokem. Vykázal tak první čtvrtletní zisk od roku 2019. Firma to oznámila v tiskové zprávě. Šéf podniku David Calhoun navíc uvedl, že Boeing se rozhodl omezit plánované snižování počtu pracovních míst.

Čtvrtletní tržby Boeingu se meziročně zvýšily o 44 procent na téměř 17 miliard dolarů. Firma ve druhém čtvrtletí dodala zákazníkům 79 letadel, zatímco před rokem jich bylo 20.

Boeing se nyní zotavuje z negativních dopadů pandemie covidu-19 na leteckou dopravu i z dočasného pozastavení provozu letadel Boeing 737 MAX. Tato letadla nemohla do vzduchu od jara 2019, kdy je úřady po celém světě po dvou tragických nehodách nařídily odstavit z provozu. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) zákaz zrušil loni v listopadu.

Zdroj: ČTK
před 37 minutami

Pfizer zvýšil čtvrtletní zisk o 60 procent, čeká vyšší tržby z vakcíny

Americká farmaceutická společnost Pfizer ve druhém čtvrtletí zvýšila čistý zisk meziročně zhruba o 60 procent na téměř 5,6 miliardy dolarů (121,6 miliardy korun). Tržby se díky prodej vakcíny proti covidu-19 skoro zdvojnásobily na 19 miliard USD. Firma ve zprávě o hospodaření také zvýšila výhled tržeb z prodeje tohoto přípravku, který vyvinula ve spolupráci s německou společností BioNTech.

Pfizer zvýšil letošní výhled tržeb za vakcínu o 28,8 procenta na 33,5 miliardy dolarů (727 miliard korun). Směrem nahoru upravil i celoroční výhled.

Vakcína proti covidu-19 se stala nejprodávanějším výrobkem Pfizeru. Letos má firma celosvětově dodat 2,1 miliardy dávek. Očekávané celoroční tržby jen za vakcínu jsou jen o dvě miliardy nižší než celkové tržby v loňském druhém čtvrtletí.

Zdroj: ČTK
Další zprávy