Komunisté ve Sněmovně uvedli, že chtějí kvůli kolapsu na dálnici D1 v důsledku sněžení a dopravních omezení navrhnout, aby za takové situace kamiony nesměly předjíždět a blokovat dopravu. Lidovci chtějí o situaci na D1 debatovat na úterním jednání Sněmovny.
Silniční dopravci platí podle Česmadu za každý kilometr ujetý po dálnici pět až deset korun, čemuž však podle sdružení neodpovídají poskytované služby ze strany správní úřadů.
"Jako hlavní problém vidím, že zainteresované složky státní správy nejsou schopny podobným kalamitám předcházet a minimalizovat jejich následky hned od počátku. Proto bude třeba potřebné zákony a vyhlášky, jimiž se zimní údržba řídí, změnit. Není možné donekonečna házet všechnu vinu pouze na řidiče, kteří jsou nuceni vykonávat svou práci ve zcela nevyhovujících podmínkách," uvedl prezident sdružení Vladimír Starosta.
Podle dopravců je hlavním problémem pomalý postup ŘSD a také policie, údajně nedostatečně reagovaly ani na předpověď počasí, ani na počínající problémy při sněžení. Využití objízdných tras podle sdružení není možné.
Provoz na D1 začal kolabovat ve středu odpoledne po hustém sněžení. Kolony se postupně protáhly na desítky kilometrů, několikrát museli policisté dálnici uzavřít. Sypače měly problémy ucpanou dálnici projet. Problémy pokračují i dnes, kolabuje zejména doprava ve směru na Brno mezi středními Čechami a Vysočinou. Kolony jsou dlouhé desítky kilometrů, problémy začínají už na 46. kilometru.
Na 14:00 ohlásilo ministerstvo dopravy briefing po jednání ministra Ťoka s ředitelem ŘSD Janem Kroupou a ředitelem dopravní policie Tomášem Lerchem k provozu na dálnici D1.