Čepované šampony, koše bez sáčků, kelímky na více použití: Tak firmy bojují s plasty

Michal Šenk spi Michal Šenk, spi
17. 12. 2018 6:05
Zákaz jednorázových plastů, který nařizuje Evropská unie, ovlivní podnikání firem, které s nimi pracují. Jak si s tím poradí? A čekají až na rok 2021, nebo s omezováním plastů začínají samy? Podívejte se, co s plasty dělá například Alza, Nestlé či IKEA.
Foto: Alza

Alza

Kdo odpovídá: mluvčí Patricie Šedivá

V tuto chvíli dopady směrnice nelze predikovat. Odpovědnost k naší planetě ale pro nás není prázdným gestem. Aktivit snažících se omezit plasty máme celou řadu a další budeme rozvíjet. Snažíme se k tomu vést i naše zákazníky. Konkrétně děláme například toto:

  • Třídíme odpad (máme devět druhů odpadu) a snažíme se ho minimalizovat - místo PET lahví pijeme vodu ze sodobarů napojených na běžný vodovodní řad.
  • Zákazníkovi, který si řekne o tašku, nabídneme místo klasických igelitek ekologické rozložitelné tašky (jsou 100% recyklovatelné, na jejich výrobu je třeba až o 80 % méně nového materiálu a při jejich výrobě se až o 60 % snižuje produkce CO2). Na zásobování používáme vratné přepravky, v koších na plast a papír nepoužíváme plastové pytle.
  • Balíky se zbožím vyplňujeme rozložitelnými vzduchovými polštáři čili nevytváříme zbytečně obalový materiál.
  • U designu vlastního balení našich produktů AlzaPower jsme se řídili zásadami společenské odpovědnosti. Baleny jsou tak v čistě ekologickém a plně recyklovatelném balení z pevného papíru bez plastových blistrů, chemických lepidel a s potiskem na bázi sójových bobů, což je v současnosti patrně nejšetrnější řešení inkoustového tisku.
 

Právě se děje

Další zprávy