ČSA jsou od loňského března v úpadku, následně soud povolil jejich reorganizaci. Reorganizační plán, který vypracovala společnost Smartwings, v závěru března přijali ostatní věřitelé společnosti. Následně ho schválil i soud. To bylo podle mateřských Smartwings klíčové pro záchranu aerolinek.
ČSA deklarovaly splnění podstatných částí reorganizačního plánu už v závěru května. Jeho splnění následně soudu potvrdili i insolvenční správce Michael Šefčík a výbor věřitelů. Městský soud v Praze, který je v případě aerolinek insolvenčním soudem, tak nyní vzal splnění podstatných částí plánu na vědomí a reorganizaci letecké společnosti tím ukončil. Proti rozhodnutí není přípustné odvolání.
Součástí podstatných částí reorganizačního plánu bylo zejména uhrazení pohledávek dvou zajištěných věřitelů. Quiver Beta si nárokovala 55 milionů korun, Lufthansa Technik přes tři miliony Kč. Další podmínkou byl vstup nových investorů, kterým se stala v lednu založená Prague City Air, kterou vlastní majitelé Smartwings Group Jiří Šimáně a Roman Vik. S tím je spojena i emise nových akcií v hodnotě 30 milionů korun a změny základního kapitálu.
Dosavadní podíly starých akcionářů, kdy skoro 98 procent akcií ČSA vlastnily mateřské Smartwings, další 2,2 procenta pak měla Česká pojišťovna, tímto zanikly. Aerolinky zároveň načerpaly vypořádací úvěr ve výši 125 milionů korun, který jim poskytli akcionáři na uhrazení dluhů, a také provozní úvěr za 15 milionů pro zajištění fungování firmy. ČSA dále uvedly, že hradí i další pohledávky, které považují za nesporné.
ČSA zasáhly dopady epidemie koronaviru, dopravce musel zrušit velké množství spojů. Kvůli ztrátám předloni propustil kolem 300 pracovníků. Loni v únoru firma oznámila úřadu práce záměr propustit až všech 430 zaměstnanců. ČSA v této souvislosti upozornily na to, že jde o jeden z kroků v připravované reorganizaci, záměr tak nemusí znamenat propuštění všech. Kvůli krizi se zmenšila flotila letecké společnosti, provoz však dále pokračuje.